امروزه از آجر برای نمای ساختمان‌ ها از جمله ساختمان‌های ویلایی به وفور استفاده می‌ شود. قیمت مناسب، استحکام بالا و زیبایی خیره کننده آجر باعث شده تا در مقایسه با متریال‌هایی مانند شیشه، سنگ، چوب و کامپوزیت همچنان محبوبیت بالای خود را حفظ کند. در این مقاله قصد داریم ۵ ایده زیبا و مدرن برای نمای آجری ساختمان ویلایی را معرفی و بررسی نماییم. شما نیز اگر علاقه مند به استفاده از آجر برای نمای ساختمان ویلایی خود هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نمای آجری ویلا با آجر نسوز شاموتی

از محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین آجرهای نسوز می‌ توان به آجر شاموتی اشاره کرد که برای نمای آجری ساختمان ویلایی بهترین گزینه است. با توجه سطح استحکام و استقامت بالا از آجر شاموتی می‌توان در هر اقلیم و منطقه جغرافیایی برای نمای ساختمان‌های ویلایی استفاده کرد. طیف رنگ این نوع آجر نسوز از روشن تا قهوه‌ای روشن را شامل می‌ شود که بر این اساس می‌ توانید در نمای ویلای خود به صورت تک رنگ و یا ترکیبی از رنگ‌های این آجر با کیفیت استفاده کنید. نحوه تولید آجر شاموتی به سه روش پرس پلاستیک، پرس نیمه خشک و پرس خشک صورت می‌گیرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این آجر را برای نمای ساختمان ویلایی اشاره می‌کنیم.

  • آجر شاموتی در طیف رنگ‌های گسترده و متنوعی ساخته می‌شود که بر این اساس شما می‌توانید با توجه به سلیقه و سبک ساختمانتان از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف آن استفاده کنید.
  • آجر نما شاموتی از آجرهای مستحکمی است که با استفاده از آن، نمای ساختمان شما در برابر رطوبت، فشار و ضربه بسیار مقاوم خواهد گردید.
  • آجر شاموتی نوعی آجر نسوز است که در برابر حرارت و گرما مقاومت بالایی دارد. بهره‌گیری از این آجر علاوه بر زیبایی نما، ساختمان شما را در برابر آتش سوزی و حرارت ایمن می‌نماید.

نمای آجری ویلا با آجر قزاقی

آجر قزاقی چیست؟

آجر قزاقی از آجرهای سنتی و نسبتاً قدیمی محسوب می‌شود که استفاده از آن در آجر نمای ساختمان ویلایی باعث ایجاد حسی صمیمی و نوستالژیک می‌شود.

البته شما می‌توانید با ترکیب این آجر نما همراه با المان‌های دیگر نمایی مدرن‌ و شیک برای ساختمان ویلایی ایجاد نمایید. آجر نما قزاقی از انواع مختلفی برخوردار بوده و از نظر رنگ نیز بسیار متنوع است. بر این اساس شما می‌توانید برای نمای ساختمان ویلایی خود از رنگ‌های گلبهی، قرمز، زرد، نخودی و… این آجر درجه یک بهره بگیرید.

از جمله ویژگی‌های آجر قزاقی برای نمای ساختمان ویلایی همکف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این آجر از استقامت بالایی در مقابل گرما، سرما و شرایط جوی مختلف برخوردار است.
  • عایق خوبی در برابر ورود گرما و سرما و همچنین سر و صدا به شمار می‌آید.
  • استفاده از آجر نما قزاقی به ارزش ساختمان ویلایی می‌افزاید.
  • آجر قزاقی در واقع بهترین آجر نما طرح قدیمی به شمار می‌آید.
  • این آجر از طول عمر بالایی برخوردار بوده و در طول زمان دچار پوسته پوسته، فرسودگی و زنگ زدگی نمی‌گردد.
  • نگهداری آجر قزاقی بسیار کم هزینه بوده و نیاز چندانی به شستشو ندارد.

نمای آجری ویلا با آجر انگلیسی

آجر انگلیسی از مرغوب‌ترین آجرها برای نمای آجری ساختمان ویلایی به شمار آمده که ضمن استحکام بالا باعث زیبایی هرچه بیشتر نمای ساختمان نیز می گردد. چنانچه به نمای آجری مدرن ویلا علاقه مند هستید آجر انگلیسی بهترین گزینه خواهد بود. این آجر در طیف رنگ‌های متنوعی با توجه به مدت زمان پخت در کوره تولید می‌شود. قرمز، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره، جگری، نارنجی، پرتقالی، زرد از جمله رنگ‌های این آجر است که می‌توانید با توجه به سبک ساختمان ویلایی خود مناسب‌ترین آنها را انتخاب نمایید. مهمترین مزیت‌های آجر نسوز انگلیسی برای نمای آجری ساختمان های ویلایی عبارتند از:

  • آجر انگلیسی به هیچ عنوان شوره نمی‌زند، بنابراین نگران سفیدک و شوره زدن نمای ساختمان خود نخواهید بود.
  • با توجه به حرارت بالای این آجر در زمان پخت از استحکام بالایی برخوردار بوده و دچار تخلخل و ترک نمی‌گردد.
  • آجر انگلیسی عایق مناسبی برای هوای سرد و گرم و همچنین رطوبت می‌باشد.
  • آجر نسوز انگلیسی در برابر آتش سوزی و حرارت نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.

نمای آجری ویلا با آجر نسوز رستیک

آجر نسوز رستیک از دیگر آجرهای زیبا، مقاوم و دارای طرح های طبیعی است که برای نمای آجری ساختمان ویلایی گزینه‌ای منحصر به فرد به شمار می‌آید. هرچند قیمت این آجر در مقایسه با دیگر آجرهای نما کمی بالاتر بوده، اما با توجه به ظاهر لوکس و استحکام ویژه‌اش از تقاضای بالایی برخوردار است. بر همین اساس در اغلب ساختمان‌های ویلایی از این آجر برای ایجاد نمایی مدرن و شیک استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این آجر در دور پنجره‌های ساختمان استفاده کرده و با توجه به سلیقه خود طرح سنتی یا مدرن به آن بدهید.

آجر نما رستیک از گوشه‌های مرتب و تیز به همراه سطحی صاف برخوردار است و جلوه‌ای منحصر به فرد به ساختمان شما می‌دهد.

نمای ویلا با آجر نما طرح چوب

آجر طرح چوب از دیگر آجرهای محبوب و مدرن است که امروزه برای نمای انواع ساختمان‌ها از جمله ساختمان‌های ویلایی به کار می‌رود. این آجر در طیف رنگ‌های گسترده مشکی، قهوه‌ای، قرمز ، کرم و… تولید شده و در بازار ارائه می‌گردد. آجر نما طرح چوب با عنوان‌های دیگری از جمله آجر رنگ چوب یا آجر طرح پارکت نیز شناخته می‌شوند. ظاهر و طرح این آجر درست همانند چوب طبیعی بوده و نمایی بسیار شیک و طبیعی به ساختمان می‌‌دهد. با لمس آجر طرح چوب می‌توان تمامی فرورفتگی‌ها و شیارهای طبیعی چوب را نیز احساس کرد. همچنین این آجر نما در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته و نگرانی از بابت بارش برف و باران نخواهید داشت.

سخن پایانی

آجرنما یکی از محبوب‌ترین مصالح برای زیبایی و نمای ساختمان محسوب می‌شود. با توجه به کیفیت و تنوع آجر نما از نظر طرح، رنگ و ابعاد می‌توان از این مصالح در نمای بسیاری از ساختمان‌ها از جمله ساختمان‌های ویلایی استفاده کرد. در این مقاله با پنج ایده زیبا و مدرن برای نمای آجری ساختمان ویلایی آشنا شدید.

توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و ویلاتوبساز در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *