موزاییک

موزاییک


قیمت موزاییک

چکیده مطلب 

از گذشته تا به امروز موزاییک‌ها رایج‌ترین و پرکاربردترین کف‌پوش یا دیوارپوش به شمار می‌روند و در انواع مختلفی در ساخت ویلا شده‌اند که قیمت موزاییک به صورت‌های مختلفی با توجه به نوع آن تعیین شده است.

البته امروزه به غیر از موزاییک از کف‌پوش‌های دیگری همچون کاشی و سرامیک استفاده می‌کنند که با وجود این مصالح هنوز هم موزاییک طرفداران خود را دارد. موزاییک نسبت به کاشی یا سرامیک بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مناطق مختلف از آن استفاده می‌کنند، به طوری که بسیار کاربردی عمل می‌کند و حائز اهمیت است.

قیمت موزاییک
قیمت موزاییک

معرفی موزاییک

موزاییک نوعی از مصالح ساختمانی به شمار می‌آید که بسیار فشرده ساخته شده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که قیمت موزاییک به صورت‌های مختلفی تعیین شده است.

موزاییک دقیقاً مانند کاشی و سرامیک عمل می‌کند و در هنگام نصب آن را به صورت پازلی کنار هم قرار می‌دهند که کاربردهای آن با وجود اندکی تفاوت با کاشی و سرامیک یکی است. موزاییک از مواد تشکیل دهنده مختلفی همچون آب، پودر سنگ، سنگ‌ ریزه، ماسه بادی، شن و ماسه، دانه‌های شن، رنگ‌های شیمیایی، سیمان سفید یا سیاه و سیمان رنگی در لایه روبی تشکیل شده است.

معرفی موزاییک
معرفی موزاییک

به طور کلی موزاییک‌ها در دو بخش اصلی زیری یا لایه‌های زیرین و بخش رویی یا همان لایه‌های روی تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها نقش و کارایی مهمی دارند.

به طور کلی مهم‌ترین تفاوت بخش زیرین موزاییک با بخش رویی آن در ضخامت آن بوده به طوری که بخش زیرین  از ضخامت بیش‌تری نسبت به بخش رویی برخوردار است.

  • بخش رویی

این بخش دقیقاً برخلاف لایه زیرین عمل می‌کند، به طوری که ضخامت روی آن کم‌تر از لایه زیرین است و در روش تولید آن از ساب خوردن و پرس شدن استفاده می‌کنند.

انواع موزاییک موجود در‌ بازار
انواع موزاییک موجود در‌ بازار

موزاییک کاربردهای بسیاری دارد و در کف‌پوش حیاط، کف‌پوش پشت بام، کف‌پوش راهرو یا راه پله همچنین سنگ‌فرش ورودی و معابر از آن استفاده می‌کنند.

انواع موزاییک موجود در‌ بازار

به طور کلی موزاییک در دو نوع متفاوت پرسی و لرزشی تقسیم‌بندی شده است که این موزاییک‌ها از لحاظ شکل ظاهری و نمای سطحی به صورت‌های مختلفی طبقه‌بندی ‌می‌شود.

قیمت موزاییک با توجه به نوع آن قابل تغیر است و ممکن است کاهش یا افزایش پیدا کند که در ادامه  به بررسی انواع آن می‌پردازیم :

  • موزاییک سیمانی

در این مدل موزاییک‌ها سنگ‌دانه‌های تزئینی به کار نرفته است و از لحاظ ظاهری دارای شیارها و طرحی ساده هستند که قیمت آن به صورت تقریبی از ۶۵ هزار تومان شروع می‌شود و به ۹۰ هزار تومان می‌رسد.

  • موزاییک سنگ‌دار

در تولید این موزاییک از سنگ‌دانه‌های تزئینی استفاده شده است که به سه حالت صاف، شسته و شیاردار تولید می‌شوند که قیمت آن به طور تقریبی از ۱۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۷۰ هزار تومان می‌رسد.

  • موزاییک شیاردار

از این موزاییک بیش‌تر در پیاده رو‌ها استفاده می‌کنند که دارای طرح‌ها و شیارهای مختلفی است و در تولید آن از سنگ‌دانه‌های تزیینی استفاده نمی‌شود به طوری که قیمت آن از ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۳۰ هزار تومان ممکن است برسد.

  • موزاییک پلاکی

در سطح رویی موزاییک پلاکی مصالح ساختمانی سخت و محکم همچنین صیغل پذیر به کار رفته که به صورت صاف ساخته می‌شوند و قیمت آن به صورت حدودی از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است به ۱۵۰ هزار تومان هم برسد.

  • موزاییک شسته

در این مدل موزاییک دانه‌های شن به صورت برجسته نمایان می‌شوند که قیمت آن از ۴۲ هزار تومان شروع می‌شود و به ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

عکس موزائیک
عکس موزائیک

مزایای استفاده از موزاییک

به طور کلی استفاده از موزاییک مزایا و معایبی را شامل می‌شود که از مزایای آن می‌توان به قیمت موزاییک به طور مناسب، استحکام بسیار بالا، سرعت اجرایی بالا، مقاومت بسیار در برابر فرسایش، مقاومت در برابر عوامل محیطی و تنوع در ظاهر از لحاظ رنگ، طرح و مدل اشاره کرد.

با توجه به اینکه این محصول از قیمت به صرفه‌ای برخوردار است،  اکثر افراد برای کف‌پوش حیاط خود از آن استفاده می‌کنند، زیرا نحوه شست‌وشوی حیاط را بسیار راحت‌تر می‌کند. تنوع در ظاهر و رنگ‌بندی موزاییک باعث شده است تا بیش‌تر افراد به سمت این محصول روی بیاورند و در نقاط مختلف ساختمان از آن استفاده کنند.

مزایای استفاده از موزاییک
مزایای استفاده از موزاییک

عوامل موثر بر قیمت موزاییک

عوامل مختلفی همچون مساحت پروژه‌ای که قرار است در آن از موزاییک استفاده کنند، نحوه برشکاری سنگ و هزینه حمل و نقل موزاییک بر قیمت این محصول تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش یا کاهش آن می‌شود. از فاکتورهای دیگری که بر روی قیمت این محصول تأثیر می‌گذارد می‌توان به تکنولوژی ساخت، میزان تفاوت موزاییک‌ها با یکدیگر، میزان عرضه و تقاضای مشتری، نرخ دلار و کیفیت موزاییک اشاره کرد.

قیمت موزاییک با توجه به این عوامل متغیر است و به طور تقریبی از ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان هم ممکن است برسد.

ویلا پیش ساخته دیوار

عوامل موثر بر قیمت موزاییک
عوامل موثر بر قیمت موزاییک

سخن پایانی

با توجه به اینکه موزاییک یکی از مصالح ساختمانی پر کاربرد به شمار می‌آید باید هنگام خرید به تمام نکات و ویژگی‌های آن دقت کرد. استفاده از موزاییک علاوه بر قیمت به صرفه و کیفیت مناسبی که دارد باعث زیباتر  شدن فضای حیاط و یا کف‌پوش پشت بام می‌شود که توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر قصد خرید موزاییک را دارید و می‌خواهید از آن در ساختمان خود استفاده کنید باید ابتدا از قیمت موزاییک مطلع شوید و سپس با توجه به بودجه خود آن را خریداری نمایید..

villa to besaz

طرح ساخت ویلا جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *