انواع کابینت ام دی اف

انواع کابینت ام دی اف


قیمت کابینت های ام دی اف در سال جدید

شاید اولین چیزی که از شنیدن نام کابینت در ذهن شما متصور شود، ردیف هایی منظم از یونیت های چوبی باشد؛ زیرا به جرات می توان گفت که ورقه های ام دی اف (MDF) از پر مصرف ترین و بهترین انواع متریال برای این ابزار است که تقریباً در هر خانه ای یافت می شود. این محصول ویژگی های خاصی دارد که باعث کاربردی بودن آن شده و در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

ویلا پیش ساخته ارزان

قیمت کابینت های ام دی اف در سال جدید
قیمت کابینت های ام دی اف در سال جدید

مشخصات کابینت ام دی اف

حتماً می دانید که ماده اولیه اصلی این نوع کابینت همان چوب ام دی اف خام است که با روکش های مختلف پوشیده شده و محصولی متنوع از نظر طرح و رنگ ایجاد می کند.

این نوع ورقه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و درجات کیفی مختلفی نیز دارد؛ به طوری که می توان کابینت هایی مات، براق، تک رنگ و حتی به صورت تلفیقی از رنگ ها بسته به سلیقه و دکوراسیون محیط انتخاب کرد. قابلیت برش و ساب ورقه های ام دی اف باعث شده تا بتوان انواع گوناگونی از مدل های کابینت را با استفاده از این متریال پیاده کرد.

مشخصات کابینت ام دی اف
مشخصات کابینت ام دی اف

انواع کابینت ام دی اف

لازم است بدانید که ساخت ویلا کابینت ام دی اف با محصولاتی که لایه داخلی آن ها از این جنس است تفاوت دارند؛ چرا که ورقه ام دی اف خام را می توان با روکش هایی از جنس چوب، پلیمر های فشرده مختلف، وکیوم و غیره پوشش داد و انواع متعددی از کابینت های آشپزخانه را به وجود آورد. حتی با اعمال تکنیک های ابزار زنی و برش کاری روی این صفحات مقاوم و در عین حال نرم و منعطف، می توان مدل هایی همچون ممبران را به وجود آورد.

اما خود کابینت ام دی اف معمولاً دارای روکش ملامینه با مغزی MDF است و بعد از نئوپان، ارزان ترین محصول به شمار می آید. تنوع بی نظیری که در این نوع کابینت وجود دارد را نمی توان در هیچ مورد دیگری یافت؛ با این تفاسیر می توان گفت که این متریال برای هر دو فضا های مدرن و کلاسیک قابل استفاده می باشد.

انواع کابینت ام دی اف
انواع کابینت ام دی اف

مزایا و معایب کابینت ام دی اف

طراحی ویلا کاربرد گسترده کابینت MDF نشان دهنده مزایای بی شمار این محصول است. یکی از این ویژگی ها که اهمیت بسیاری دارد، دوام و استحکام این ورقه ها است؛ به طوری که در برابر ضربه و فشار‌ خیلی مقاوم است و در صورت استفاده درست و کاربرد در شرایط آب و هوایی کم مرطوب، می توان سال ها از آن بهره مند شد. از دیگر مشخصات این ابزار سطح صاف و صیقلی، قابلیت تمیز کاری راحت، طول عمر زیاد و از همه مهم تر قیمت مناسب در کنار کارایی مطلوب است.

با این وجود کابینت های MDF دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن می توان به شل شدن جای پیچ و لولا ها بعد از استفاده مکرر اشاره کرد. همچنین ابزار فوق در برابر رطوبت و آب محافظت پایینی دارند و نمی توان از آن ها در محیط های خیلی مرطوب استفاده کرد.

مزایا و معایب کابینت ام دی اف
مزایا و معایب کابینت ام دی اف

قیمت کابینت های ام دی اف در سال ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کردیم یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین انواع کابینت همین مدل ام دی اف است که برای درجات کیفی مختلف و نمونه های داخلی و خارجی، رنج قیمت متفاوتی دارد. به طوری که برای کابینت ام دی اف داخلی از ۳٫۸ تا ۴٫۵ میلیون تومان و برای انواع خارجی از ۴٫۲ تا ۶ میلیون تومان برای هر متر مربع متغیر است.

قیمت کابینت های ام دی اف در سال ۱۴۰۲
قیمت کابینت های ام دی اف در سال ۱۴۰۲

البته با خرید کابینت های پیش ساخته و آماده تحویل که از نظر کیفیت چیزی از نمونه های سفارشی کم ندارند و اغلب در اندازه های سه و پنج متری و قیمت حدودی ۸ تا ۹ میلیون تومان برای این متراژ موجودند، می توان هزینه ها را کمتر کرد.

villato besaz

ساخت پیمانکار ویلا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *