هزینه ساخت ویلا در شمال

هزینه ساخت ویلا در شمال


هزینه ساخت ویلا در شمال

هزینه ساخت ویلا در شمال یکی از حوزه‌هایی است که همواره در سرتاسر دنیا مشتریان بسیاری دارد و سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب می‌کند، زیرا با افزایش جمعیت شهر‌ها نیاز به مسکن افزایش پیدا کرده است.

در کشور ایران هزینه ساخت ویلا در شمال هر ساله رو به افزایش است و مهمترین عامل این افزایش قیمت ها بی‌ثباتی اقتصادی و افزایش نرخ ارز می‌باشد.

هزینه ساخت ویلا در شمال
هزینه ساخت ویلا در شمال

برآورد هزینه‌های هزینه ساخت ویلا در شمال ویلا یکی از مهم‌ترین مواردی است که کارفرمایان و سرمایه‌گذاران پیش از شروع عملیات ویلا سازی نیاز به دانستن آن دارند. اگر شما هم قصد شروع عملیات ویلا سازیرا دارید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از نحوه محاسبه و برآورد هزینه ساخت ویلا در شمال آگاه شوید.

قیمت ساخت ویلا در شمال به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ویلا سازی در کشور ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله این موارد می‌توان به موقعیت مکانی، جواز ساخت، مصالح ساختمانی، نوع اسکلت، نوع آهن آلات، استفاده شده، تعداد طبقات، نیروی کار، طراحی نمای ویلا و … اشاره کرد.

قیمت ساخت ویلا در شمال
قیمت ساخت ویلا در شمال

همچنین علاوه بر این موارد ممکن است عوامل دیگری به صورت پیش‌بینی نشده موجب افزایش هزینه ویلا سازی شود که باید این موارد را نیز در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر قیمت ساخت ویلا در شمال خواهیم پرداخت.

موقعیت مکانی ویلا

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه ساخت ویلا در شمال منطقه و متراژ ویلا سازی است. قیمت زمین در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و این قیمت در مناطق مختلف هر شهر نیز با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین موقعیت مکانی زمین و امکانات نزدیک به آن مانند ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی یا مراکز تجاری نیز می‌تواند بر قیمت زمین تاثیر گذار باشد.

هزینه جواز ساخت در شمال
هزینه جواز ساخت در شمال

هزینه جواز ساخت در شمال

یکی از طولانی‌ترین مراحل در عملیات ساخت ویلا کسب جواز ساخت است که تاثیر بسیاری بر قیمت ساخت ویلا در شمال خواهد داشت. برای انجام این کار لازم است مدارکی از قبیل کارت شناسایی مالک زمین، سند مالکیت زمین و فیش پرداخت عوارض را به شهرداری منطقه مورد نظر تحویل دهید تا مورد بررسی قرار بگیرد.

سپس بازرس شهرداری به محل زمین مراجعه نموده و تعداد طبقات و جزئیات ضروری بر اساس نظر کارشناس به شما ابلاغ خواهد شد. پس از طراحی نقشه توسط مهندس ناظر باید آن را به همراه مدارکی از قبیل برگه تعهد محاسبات، تعهد کارفرما و … به شهرداری منطقه تحویل دهید تا بتوانید جواز ساخت خود را دریافت کنید.

قیمت ساخت ویلا شمال
قیمت ساخت ویلا شمال

این جواز اعتباری دو ساله دارد و هزینه اخذ آن هر سال ۳۰ درصد نسبت به سالهای قبل افزایش پیدا می‌کند. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید دریافت مجوز را در فصول سرد سال انجام داده و ساخت ویلا را در فصل گرم آغاز کنید. هزینه جواز از جمله هزینه‌های اولیه هزینه ساخت ویلا در شمال است و شامل تهیه نقشه، عوارض ساختمانی، عوارض شهرداری برای ایجاد انشعاب و ترمیم خیابان، هزینه تراکم و موارد دیگر است.

مصالح ویلا سازی در شمال

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر هزینه ساخت آپارتمان نوع مصالح مصرفی است که می‌تواند عمده‌ترین هزینه‌های ویلا سازی را شامل شود. از متداول‌ترین سبک‌های ویلا سازی در ایران می‌توان به بلوک سیمانی، اسکلت چوبی، آجر و آهن یا آجر و چوب اشاره کرد که هزینه هر کدام باید به طور کامل محاسبه شود. توجه کنید که با محاسبه اصولی و مهندسی می‌توانید از ایجاد هزینه‌های ناخواسته در انتهای کار جلوگیری کنید.

قیمت ساخت ویلا مازندران
قیمت ساخت ویلا مازندران

نوع اسکلت سازه ویلایی در شمال

به طور کلی ۴ نوع اسکلت بندی چوبی، بتنی و فلزی و ال اس اف ویلا پیش ساخته وجود دارد که اسکلت بندی بتنی نسبت به سایر اسکلت بندی‌ها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. نوع اسکلت سازه یکی از مواردی است که می‌تواند بر هزینه ساخت ویلا در شمال تاثیر بسیاری داشته باشد. بنابراین لازم است که حتما قبل از شروع کار در مورد نوع اسکلت سازه تصمیم‌گیری شود.

نیروی انسانی در ساخت و ساز شمال

دستمزد کارگران یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند بر هزینه‌های قیمت ساخت ویلا در شمال تاثیر گذار باشد. بنابراین هر چقدر کارفرما از نیروی کار بیشتری استفاده کند باید هزینه‌های بیشتری را نیز بپردازد. به طور تقریبی هزینه دستمزد نیروی کار بین ۳۰ تا ۳۵ درصد مبلغ نهایی هر متر مربع ویلا را شامل خواهد شد.

هزینه ساخت ویلا مازندران
هزینه ساخت ویلا مازندران

نمای ویلایی در شمال

نمای آپارتمان ویژگی یکی از موارد تاثیر گذار بر هزینه‌های هزینه ساخت ویلا در شمال خواهد بود. طبیعتا هزینه‌های ساخت یک نمای ساده با نمای مدرن می‌تواند تفاوت بسیاری داشته باشد. بنابراین لازم است در این بخش تمامی هزینه‌های مربوط به نمای ویلا مانند مصالح مورد استفاده، هزینه‌های نصاب و مصالح مورد نیاز معماری داخلی در نظر گرفته شود.

هزینه‌های پیش‌بینی نشده در هزینه ساخت ویلا شمال

به غیر از مواردی که در بخش‌های قبلی به آنها اشاره شد عوامل دیگری نیز می‌توانند در قیمت هزینه ساخت ویلا در شمال تاثیر گذار باشند. مواردی از جمله قیمت ارز، قیمت محصولات فولادی یا نوسانات بازار داخلی می‌توانند هزینه‌های اضافی بسیاری را به شما تحمیل کنند. بنابراین لازم است در هنگام محاسبات اولیه تا حدودی این موارد را نیز در نظر بگیرید.

هزینه ساخت ویلا گیلان
هزینه ساخت ویلا گیلان

کلام نهایی

همانطور که گفته شد موارد بسیاری می‌توانند بر قیمت هزینه ساخت ویلا در شمال تاثیرگذار باشند مواردی مانند هزینه اخذ جواز، هزینه تخریب، هزینه خاکبرداری و گودبرداری، هزینه مرحله سفت کاری و نازک کاری و زیباسازی از جمله مواردی هستند که باید پیش از شروع کار به طور تقریبی برآورد شود تا بتوانید بر اساس بودجه خود مراحل طراحی و ساخت ویلا را طی کنید.

علاوه بر این هزینه‌ها ممکن است هزینه‌های دیگری نیز در هنگام انجام عملیات هزینه ساخت ویلا در شمال اضافه شود که خوب است برای آن‌ها نیز برنامه‌ریزی داشته باشید.

البته محاسبه این موارد نیاز به دانش و تجربه فراوان دارد. بنابراین چنانچه قصد شروع عملیات ساختمانی را دارید شرکت عمرانی … در خدمت شماست تا در تمامی مراحل برآورد محاسبات و هزینه ساخت ویلا در شمال شما را یاری دهد. برای دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در همین وبسایت با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.

ویلاتو

هزینه ساخت ویلا سوئیسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *