گچ کار

گچ کار


قیمت گچ کاری ویلا

ساخت خانه قیمت گچ یکی از مصالح ساختمانی پر مصرف است که از سنگ گچی به نام کربناته رسوبی و کلسیم سولفات آبدار طبیعی یا غیرطبیعی در طبیعت به دست می‌آید.

استفاده از این محصول که به طور معمول به علت وجود خاک رس و اکسید آهن در ترکیباتش به رنگ سفید است در صنعت ساختمان‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. اگر می‌خواهید با ویژگی‌ها‌، کاربردها و قیمت گچ آشنا شوید توصیه ما به شما این است که حتما تا پایان ارائه این مطلب همراه ما باشید.

هزینه ساخت ویلا

 

گچ کار
گچ کار

معرفی گچ کاری ساختمان

گچ در ساخت بناهای قدیمی و امروزی بسیار تاثیرگذار بوده و همچنان تاثیر خود را حفظ کرده است به طوری که امروزه با استفاده از فرمولاسیون‌های خاصی میزان اثربخشی این مواد را افزایش داده و در صنعت بزرگ ساختمان‌سازی از آن بهره می‌برند.

اگر سفری به شهرهایی همچون کاشان، شیراز و اصفهان داشته باشید معماری‌های بی‌نظیر همراه با گچ‌بری‌های زیبایی را مشاهده می‌کنید که همگی این طراحی‌ها با استفاده از چنین ماده‌ای ساخته شده‌اند.

طراحی داخلی پذیرایی ویلا به همراه عکس

گچ پس از پختن و آسیاب شدن سنگ گچ نام‌برده شده آماده مصرف می‌شود که در ترکیبات خود دارای مقدار زیادی کلسیم هم بوده و در طبیعت قابل تهیه است. این محصول در تمامی نقاط ایران به فراوانی یافت می‌شود و برای تهیه آن تنها کافی است به مصالح‌ فروشی‌ها سری بزنید.

نکته‌ قابل توجه این است که گچ به طور خالص در طبیعت یافت نمی‌شود و برای تهیه آن ابتدا باید سنگ گچ را تهیه کرده و سپس بعد از پخت و اضافه کردن فرمولاسیون خاصی از جمله اضافه کردن کربن، اکسید آهن و خاک رس آن را آماده کرد.

قیمت گچ در بازار طبق تعرفه معین شده بهای بسیار مناسبی دارد و به عنوان یک محصول اساسی در ساخت و طراحی بناها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گچ کاری
گچ کاری

انواع گچ موجود در بازار

گچ با نام‌ها و انواع مختلفی در بازار تهیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام دارای خاصیت و ویژگی مشخصی است. در این بخش به معرفی انواع گچ‌ها می‌پردازیم که هر کدام از آن‌ها عبارتند از:

  • گچ سفید ساختمانی
  • گچ خانواده
  • گچ کریستالی
  • گچ میکرونیزه
  • گچ عاج
  • پودر گچ سفیدکاری

هر کدام از این موارد نام‌برده شده گچ با توجه به نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارایی خاص خود را ارائه می‌دهند.

برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از گچ در ساخت بناها و ساختمان‌ها و حتی در علم پزشکی عبارتند از:

  • در صنعت پزشکی به منظور شکستگی استخوان‌ها و جوش دادن آن‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود.
  • نسبت به سایر مصالح ساختمانی بسیار زودگیر و موثر است.
  • مقاومت بالایی دارد و در زمان حوادثی مانند آتش‌سوزی بسیار مستحکم است.
  • قیمت گچ در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی بسیار ارزان و مناسب است.
  • پس از مخلوط شدن با آب حجم آن به طور فراوانی زیاد می‌شود و از این جهت کاملا مقرون‌به صرقه است.

عوامل موثر بر قیمت گچ

به طور کلی همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم گچ نسبت به سایر مصالح ساختمانی قیمت پایین‌تری دارد و در میان مشتریان محبوب‌تر است.

اما باید گفت عواملی همچون کیفیت گچ ساختمانی، هزینه‌های صرف‌شده از سوی کارخانه‌ها، ذرات تشکیل‌دهنده آن، اندازه و ابعاد ذرات، درجه سفید بودن آن، نوع گچ، میزان مصرف و تقاضای خرید شما و همچنین نوسانات قیمت گچ در بازار همگی در میزان پرداخت بهای این ماده تاثیرگذار هستند.

طراحی ۳ بعدی ویلا

به علاوه با احتساب تمامی موارد نام‌برده شده باید هزینه حمل و نقل و پرداخت دستمزد گچ‌کار و گچ‌بر را نیز در نظر بگیرید.

تهیه این محصول از کارخانه‌هایی که در تولید گچ مرغوب و باکیفیت فعالیت می‌کنند به طور مستقیم و به طور عمده هزینه پایین‌تری را نسبت به خرید از فروشگاه‌های مصالح ساختمانی شامل می‌شود. قیمت گچ در بازار مصالح ساختمانی متفاوت بوده ولی به صورت کلی از ۵ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان متغیر است.

قیمت گچ کاری ساختمان
قیمت گچ کاری ساختمان

سخن پایانی

همان‌طور که بازگو کردیم گچ یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی است و وجود تنوع در انواع آن و خاصیت‌های به خصوص هر یک از آن‌ها موجب زیبایی بنای ساخته شده می‌شود.

شرکت‌ها و کارخانه‌های فراوانی در تهیه و تولید انواع گچ‌های ساختمانی با کیفیت‌های متفاوت فعالیت می‌کنند اما فاکتورهایی که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کنید علاوه بر باکیفیت بودن محصول شامل قیمت گچ نیز می‌شود.

اغلب ساختمان‌سازها انتظار دارند در کنار کیفیت گچ از قیمت مناسبی حین خرید آن بهره‌مند شوند، به این منظور پیشنهاد می‌کنیم مستقیماً از کارخانه‌هایی که در تولید و تهیه ماده اولیه گچ فعالیت می‌کنند گچ مصرفی خود را خریداری نمایید.

اموزش ساخت خانه

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *