به گزارش گروه ساخت ویلا: تابلو برق یکی از مهم ترین و در عین حال اغلب نادیده گرفته شده تجهیزات ایمنی الکتریکی برای خانه ها و دفاتر است. معمولاً تابلو برق در شرایط محیطی معمولی عملکرد خوبی دارد. در رطوبت یا دمای بالا و در تعمیر و نگهداری پایین تر، خرابی دنده سوئیچ می تواند باعث زیان مالی یا بدترین خطر برای زندگی انسان شود. هدف تجهیزات سوئیچ‌گیر تغییر و قطع جریان جریان در شرایط عادی و غیرعادی عملکرد الکتریکی است. اکثر خانه های مدرن دارای یک یا چند تابلو برق پشت برد MCB هستند که به خوبی در مجاورت پله ها یا درب ورودی اصلی پنهان شده است. ممکن است آن را نبینید، اما ۲۴/۷ برای محافظت از خانه و دفاتر شما در برابر جریان های غیرعادی کار می کند. از جمله دستگاه های معروف توزیع ولتاژ پایین می توان به قطع کننده های مدار اشاره کرد. کلیدهای مدار بر سه نوع MCB، MCCB و FCCB هستند. بیایید انواع مختلف کلیدهای مدار را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. برای خرید انواع تجهیزات تابلویی ساختمان به سایت هیمل مراجعه فرمایید

مدار شکن چیست؟

کلیدهای مدار در مشخصات مختلفی موجود هستند که هر کدام برای بار خاصی دارای رتبه بندی متفاوتی هستند. کلیدهای مدار مینیاتوری، MCCBها و RCCBها کلیدهای مدار متداول هستند.

MCB یا مدار شکن مینیاتوری

MCB یک دستگاه الکترومکانیکی است که با تشخیص بی نظمی مدار را خاموش می کند. MCB برای برنامه های مقصد نهایی استفاده می شود و از وسایلی مانند فن، لامپ، یخچال و غیره در برابر اتصال کوتاه محافظت می کند.

مدار شکن RCCB یا جریان باقیمانده

RCCB یک دستگاه سیم کشی الکتریکی است که هنگام تشخیص نشتی جریان به سیم زمین، مدار را قطع می کند. RCCB در برابر شوک الکتریکی یا برق گرفتگی ناشی از تماس مستقیم محافظت می کند.

چرا فضاهای خانه و دفتر شما به تابلو برق قابل اعتماد نیاز دارند؟

کلید و کلیدهای مدار برای محافظت از سیستم های سیمی شما و عزیزانتان در برابر خطرات الکتریکی ضروری هستند. جدا از محافظت از خانه شما در برابر جریان سرکش، مزایای دیگری نیز وجود دارد:

۱. بهینه سازی مصرف برق

Switchgear عملکردهای محدود کننده فعلی و سوئیچینگ بار در زمان واقعی را ارائه می دهد که تخصیص بهینه توان ژنراتور را در بین بسیاری از کاربران تضمین می کند. علاوه بر این، تعداد کمی از دستگاه ها دارای ویژگی هایی مانند باتری داخلی برای فعال کردن عملکرد زمان بندی در هنگام قطع برق، حداقل زمان تعویض و غیره هستند.

۲. ایمنی انسان

سوئیچ‌گیر نه تنها برای محافظت از وسایل برقی و وسایل برقی بلکه از انسان‌ها نیز استفاده می‌شود. تابلو برق Himel توزیع موثر نیرو و اتصال زمین را فراهم می کند. آنها در برابر اضافه بار، و اتصال کوتاه، از جمله موارد دیگر محافظت می کنند.

۳. حفاظت از موج

ساکنان و مناطق تجاری به یک منبع ثابت و ثابت برق نیاز دارند. با این حال، در طول فصل بارانی، که در آن آب و هوا ممکن است به سرعت با رعد و برق و رعد و برق تغییر کند، افزایش ولتاژ اغلب رخ می دهد. این افزایش ولتاژ می تواند در کسری از ثانیه به وسایل برقی خانگی آسیب برساند، اگر محافظ برق در مدار قرار نگیرد.

۴. کنترل و نظارت

تعویض دنده زمان خرابی را کاهش می دهد و ادامه عملکرد عملیات حیاتی الکتریکی را در یک محیط مسکونی یا تجاری تضمین می کند. تابلو برق علیرغم اینکه یک قطعه خودکار است، کنترل دستی را فراهم می کند که خانه ها و مشاغل می توانند در سناریوهای اضطراری از آن استفاده کنند.

اگر می خواهید از خانه خود در برابر جریان های سرکش محافظت کنید، به سراغ تابلو برق Himel بروید. Himel بهترین وسایل برقی را ارائه می دهد که می توانید برای لوازم خود به آنها اعتماد کنید و در هزینه های تعمیر و نگهداری صرفه جویی کنید.

کلید نشتی جریان ترکیبی

کلید محافظ جان ترکیبی چیست ؟

کلید نشتی جریان ترکیبی یا همان کلید محافظ جان ترکیبی به انگلیسی RCBO مخفف عبارت Residual Current Breaker with Over-Current است. RCBO عملکرد یک MCB و RCD/RCCB را ترکیب می کند. هنگامی که نشتی جریان وجود دارد، کلید نشتی جریان ترکیبی  کل مدار را قطع می کند. در نتیجه، اجزای داخلی قطع کننده مدار مغناطیسی / حرارتی می توانند دستگاه الکترونیکی را در هنگام بارگذاری بیش از حد مدار، کنترل کنند.

محافظ جان ترکیبی چه تفاوتی با محافظ جان دارد؟

تعاریف محافظ جان (RCCB) و محافظ جان ترکیبی (RCBO) متفاوت است. RCCB مخفف کلید مدار جریان باقیمانده است. RCBO مخفف کلید مدار جریان باقیمانده با حفاظت یکپارچه از اضافه جریان است. محافظ جان ترکیبی از یک محافظ جان و یک کلید مینیاتوری تشکیل شده است. قطع کننده های مدار جریان باقیمانده با محافظت در برابر جریان اضافه، یک راه حل پیشرفته و جامع از نظر فناوری هستند.

شدت جریان آستانه رهایی در برق به چه معناست؟

در حدود ۱۰ میلی آمپر، جریان DC که از بازوی یک انسان ۶۸ کیلوگرمی (۱۵۰ پوند) عبور می کند، می تواند باعث انقباضات قوی عضلانی شود. قربانی قادر به کنترل ماهیچه ها نیست و نمی تواند جسم برق گرفته را رها کند. این به عنوان “آستانه رها کردن” شناخته می شود و معیاری برای خطر شوک در مقررات الکتریکی است.

آیا کلید محافظ جان بدون ارت عمل میکند؟

در صورت تشخیص نشتی جریان به زمین، یک کلید ایمنی در کسری از ثانیه برق را قطع می کند. اگر نقطه برق یا وسیله برقی معیوب وجود داشته باشد یا تصادفاً به سیم برق برخورد کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد، اما امکان دارد مواردی وجود داشته باشد که اگر فردی به زمین متصل نباشد، کار نمی کند.

انواع کلیدهای محافظ جان RCCB و RCBO

RCCB دو نوع است. RCCB  دو قطبی و RCCB  چهار قطبی از انواع کلیدهای محافظ جان RCCB هستند. RCBO های نوع A برای تشخیص اجزای AC (جریان متناوب) و DC ضربانی (جریان مستقیم) استفاده می شوند. همچنین در نسخه مینیاتوری A و AC با منحنی‌های خاموشی نوع B و C موجود است.

کلید کامپکت غیر قابل تنظیم

کلید اتوماتیک قابل تنظیم چیست؟

کلید کامپکت یکی از ادوات پرکاربرد جهت قطع و وصل ایمن و اتوماتیک مدارهای برقی می باشد. از انواع کلید کامپکت موارد زیر را می توان نام برد:

• کلید کامپکت غیرقابل تنظیم

• کلید کامپکت قابل تنظیم حرارتی مغناطیسی

• کلید کامپکت قابل تنظیم الکترونیکی

کلید قطع کننده mccb

MCCB چیست؟ MCCB مخفف Molded Case Circuit Breaker است. این قطعه نوع دیگری از وسایل حفاظت الکتریکی است که زمانی استفاده می شود که جریان بار از حد مجاز مدار شکن مینیاتوری فراتر رود. MCCB در برابر اضافه بار، خطاهای اتصال کوتاه محافظت می کند و همچنین برای سوئیچ کردن مدارها استفاده می شود. کلید قطع کننده MCCB چیست؟ قطع کننده مدار قالبی (MCCB) نوعی وسیله حفاظت الکتریکی است که برای محافظت از مدار الکتریکی در برابر جریان بیش از حد استفاده می شود که می تواند باعث اضافه بار یا اتصال کوتاه شود.

مشخصات فنی کلیدهای اتوماتیک

کلیدهای اتوماتیک برای تعداد قطب های ۱، ۲، ۳ و ۴ قطب طراحی شده و برای دو نوع جریان AC و DC تولید می شود. فاکتورهای مشخصات فنی کلیدهای اتوماتیک عبارتند از:

• جریان نامی (Ie) یا توان نامی عملکرد کلید

• جریان حرارتی قراردادی کلید در هوا (Ithe)

• فرکانس نامی

• ولتاژ نامی عملکرد (Ue)

• ولتاژ عایقی نامی (Ui)

• ولتاژ ضربه نام (Uimp)

• ظرفیت اتصال کوتاه وصل کلید (Rated Shot Circuit Making Capacity)

• قدرت قطع اتصال کوتاه نهایی کلید (Rated Ultimate Short Circuit Breaking Capacity)

فرق کلید هوایی و کامپکت

فرق کلید اتوماتیک هوایی ACB با کلید اتوماتیک کامپکت MCCB در این است که MCCB در سمت بار مدار استفاده می شود تا در صورت بروز هر گونه ایرادی که می تواند باعث آسیب به مدار شود، مدار را از سمت بار قطع کند. ACB ها معمولا در انتهای بالادست مدار استفاده می شوند. MCCB ها اغلب در یک مدار به دلایل مختلف و موقعیتی خراب می شوند. ACB ها اغلب استفاده نمی شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد طیف وسیعی از کلیدهای هیمل، اینجا را کلیک کنید .

توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و ویلاتوبساز در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *