کاشی مراکشی - تصویر 1

کاشی مراکشی - تصویر 1


به گزارش گروه ساخت ویلاسلام من علیرضا جوان هستم یک فروشنده کاشی در تهران که بیشتر از ۱۰ ساله در حوزه فروش انواع کاشی های طرح دار سنتی و مدرن فعالیت می کنم. کاشی طرح مراکشی یکی از پرطرفدار ترین متریال های معماری سنتیه که امروزه خیلی طرفدار پیدا کرده و بازار خرید کاشی مراکشی بسیار داغ شده. به همین دلیل احساس کردم که باید به عنوان یک فروشنده با سابقه، یک مقاله جامع برای راهنمایی شما عزیزان بنویسم که بتونین خرید کاشی مراکشی رو راحت تر انجام بدین.

توی این مقاله درباره ویژگی های تایل مراکشی، تاریخچه اش و اینکه دقیقا از کجا اومده، جاهایی که میتونین از اون استفاده کنین، کاربرد های سرامیک مراکشی و نکات مهم درباره خرید و قیمت کاشی مراکشی صحبت خواهم کرد. پس اگه قصد دارین از معماری مراکشی در محیط خودتون استفاده کنین پیشنهاد میکنم حتما این مقاله رو به صورت کامل بخونین.

کاشی مراکشی - تصویر 1
کاشی مراکشی – تصویر ۱

کاشی مراکشی چیه و از کجا اومده؟

این کاشی همین طور که از اسمش معلومه از کشور مراکش به سایر کشور ها صادر شده، و به خاطر طرح زیبایی که داشته معروف شده. مراکش یکی از آخرین کشورهاییه که توسط مسلمانان گرفته شد و فرهنگ اسلامی وارد این کشور شد. با ورود اسلام به این کشور، کاشی کاری خیلی توی این کشور پیشرفت میکنه و رونق پیدا میکنه. کاشی طرح مراکشی ترکیبی از طرح های عربی و آفریقاییه که خیلی هم محبوب شده.

تقریبا دو قرن پیش که جنگی سر مرز ها بین اسپانیا و مراکش اتفاق میفته، مراکش شکست میخوره و زیر سلطه اسپانیا میره. اسپانیا کاشی های مراکشی رو به اسم خودش وارد اروپا میکنه و به همین دلیل خیلی از کشور های اروپایی این کاشی رو به اسم کاشی اسپانیایی میشناسن. کاشی مراکشی یکی از مدل های کاشی معرقه که با اتصال تکه های کوچک کاشی به هم تشکیل میشه ولی امروزه به دلیل اینکه قیمت کاشی مراکشی از نوع معرق، زیادی بالاست تولید کننده ها این طرح رو با روش هفت رنگ تولید می کنن.

خرید کاشی مراکشی - تصویر 2
خرید کاشی مراکشی – تصویر ۲

خرید کاشی مراکشی کف

اگه قصد استفاده از کاشی مراکشی کف رو دارین باید بهتون بگم که یکی از بهترین طرح ها رو برای کف انتخاب کردین و از زیبایی کار مطمئن باشین. فقط مسئله ای که وجود داره اینه که کاشی مقاومت مناسبی در برابر فشار و ضربه نداره و در اثر رفت و آمد روی اون احتمال داره می شکنه. سرامیک مراکشی یک متریال خیلی مناسب تر برای کفه که می تونین ازش به جای کاشی مراکشی کف استفاده کنین و لذت ببرین.

سرامیک طرح مراکشی در زمان ساخت، با فشار بیشتری زیر دستگاه پرس میشه و به همین دلیل مقاومت بدنه بالاتری داره و برای کف مناسب تره. اما اگه اصرار دارین از خود کاشی مراکشی کف استفاده کنین، بر حسب تجربم بهتون میگم که اگه از کاشی با ابعاد کوچک استفاده کنین مشکلی براتون پیش نمیاد، چون کوچک بودن کاشی باعث میشه مقاومتش بالاتر بره.

قیمت کاشی مراکشی - تصویر 3
قیمت کاشی مراکشی – تصویر ۳

خرید کاشی مراکشی بین کابینتی

کاشی مراکشی بین کابینتی پر استفاده ترین مصالح در دکوراسیون داخلیه که علاوه بر زیبایی ای که به آشپزخونه تون میده ویژگی های مثبت دیگه ای هم داره که اونو خیلی کاربردی تر میکنه. اگه نظر منو برای دکوراسیون داخلی آشپزخونه تون بخواین توی اولین فرصت کاشی مراکشی بین کابینتی رو بهتون پیشنهاد میکنم چون با رنگ ها و طرح های شاد و جذابی که داره باعث گرم و صمیمی شدن فضای آشپزخونه تون میشه.

رنگ ها و طرح های مختلف کاشی مراکشی

کاشی های طرح مراکشی در طرح های بسیار مختلف و گوناگونی تولید می شن که برای فضاهای سنتی و مدرن کاربرد دارن ولی به طور معمول کاشی های مراکشی طرح های هندسی منظم و تکرار شونده دارن و در رنگ های شاد و روحیه بخش تولید می شن. در استفاده از کاشی مراکشی باید خیلی دقت کنین چون این کاشی ها طرح های شلوغی دارن و استفاده نابه جا و زیاد از حد باعث میشه فضاتون شلوغ بشه. از طرح های مراکشی سعی کنین در کنار یک کاشی تک رنگ ساده استفاده کنین تا نمایی جذاب به محیطتون بده.

کاشی مراکشی آرچی لرن - تصویر 4
کاشی مراکشی آرچی لرن – تصویر ۴

کاشی مراکشی رو از کجا بخریم که هم کیفیت و هم قیمت مناسبی داشته باشه؟

همونطوری که توی بخش اول مقاله قول دادم میخوام بهتون راه و روش خرید کاشی مراکشی با کیفیت و قیمت خوب رو یاد بدم هرچند که شاید نوشتن این سری اطلاعات خیلی به نفع فروشندگان این متریال نباشه.

توی خرید کاشی مراکشی در اولین مرحله به شهری که میخواین ازش خرید کنین دقت کنین، بعضی شهر ها مثل مشهد و یزد به دلیل وجود منابع خیلی زیاد از خاک و سیلیس، تولیدات خیلی زیادی توی حوزه کاشی صورت میگیره و به همین دلیل توی این شهر ها قیمت کاشی مراکشی ارزون تر از شهر های دیگه است که خب به لطفا اینترنت امروزه همه وبسایت دارن و میتونین با یک سرچ ساده فروشنده های این کاشی توی مشهد و پیدا کنین و سفارش بدین.

دومین نکته توی خرید کاشی مراکشی اینه که سعی کنین از به جای خرید از فروشنده ها، از خود تولید کننده این متریال خریدتون رو انجام بدین، این کار باعث میشه خریدتون فوق العاده ارزون تر بشه فقط باید به این مسئله دقت کنین که باید متراژ قابل توجهی داشته باشین تا بتونین از تولیدکننده خرید کنین، اگه متراژتون کمتر از ۱۰ متر مربعه باید از فروشنده خرید کنین و نمیتونین از تولیدکننده سفارش بدین.

در آخر این مقاله قصد دارم تولید کننده ای که خودم ازشون خریدم رو انجام میدم رو بهتون معرفی کنم و کارتون رو توی خرید کاشی مراکشی ساده تر کنم. گروه کارخانجاتی آرچی لرن بزرگترین تولیدکننده کاشی های مراکشی هستش که توی مشهد فعالیت می کنن اما به نمایندگی از خودتون می تونن سفارشتون رو به هر جای ایران که هستین ارسال کنن.

برای ارتباط با کارشناسان گروه آرچی لرن، کلمه آرچی لرن رو توی گوگل سرچ کنین و وارد وبسایتشون بشین، اونجا میتونین تمام نمونه ها و محصولاتشون رو ببینین و خریدتون رو انجام بدین.

منبع : معماری مراکشی

توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و ویلاتوبساز در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *