استفاده از توری برای مقابله با پشه های ریز سیاه


به گزارش گروه ویلاتو بساز: بهترین روش دائمی از بین بردن پشه های ریز در منزل استفاده از سرکه سفید است. شما می توانید به صورت هفتگی این ماده را روی توری درب و پنجره ها و کمی در فضای خانه اسپری کنید. سرکه سفید در فراری دادن حشرات موذی از جمله پشه و سوسک به شدت تاثیر گذار است.

علاوه بر این استفاده از ترکیباتی چون مخلوط آب و مایع ظرفشویی، مواد حشره کش، پوست پرتقال، سیر، الکل، ترکیب روغن زیتون و سرکه سفید، نعناع و چوب پونیون به فراری دادن این حشره کمک جدی می کند. در ادامه شیوه استفاده از این مواد را شرح داده و بیان کرده ایم.

استفاده از توری برای مقابله با پشه های ریز سیاه

لیست روش های از بین بردن پشه های ریز در منزل

مهمترین راهکارهایی که با استفاده از آنها می توانید پشه های ریز در منزل از بین ببرید. عبارتند از:

۱. استفاده از سرکه سفید، بی خطرترین راه مقابله با پشه

سرکه سفید یکی از بهترین راه ها برای دور کردن پشه های ریز از محیط خانه است. اگر فکر می کنید که تعداد زیادی از این پشه ها در محیط خانه تان زندگی می کنند، مقداری سرکه سفید را داخل یک بطری اسپری آب بریزید و سپس سرکه ها را در محیطی که پشه ها رفت و آمد دارند، اسپری کنید.

یکی از این محیط ها، سرویس بهداشتی می باشد. با استفاده از سرکه مانع حضور این جانداران در فضای توالت خانه تان می شوید. فراموش نکنید زیاد شدن این حشرات در فضای سرویس بهداشتی خانه تان ضمن ایجاد آلودگی، ممکن است سبب گرفتگی لوله های فاضلابتان در بلند مدت شود. پس این محیط را همواره تمیز نگه دارید.

در صورت ایجاد گرفتگی در لوله هایتان نیز نگران نباشید، شما در هر نقطه از تهران یا ایران که ساکن باشید، به سادگی می توانید با لوله بازکن های حرفه ای ارتباط بگیرید. مثلا در تهران مراکزی چون لوله بازکنی شهرک غرب فوری وجود دارند تا مشکلات شما را در این حوزه ها به صورت تضمینی رفع نمایند.

۲. ترکیب آب و مایع ظرفشویی، ارزانترین روش نابودی پشه سیاه

یکی دیگر از بهترین محلول هایی که برای از بین بردن پشه های ریز در منزل پیشنهاد می دهیم، استفاده از آب و مایع ظرفشویی است. شما می توانید از این محلول در مناطقی مثل پشت پنجره ها استفاده کرده و پشه ها را برای همیشه از محیط زندگی خود دور کنید.

در واقع حشره ها به سمت نور می روند و وقتی که این ماده را در نواحی دارای نور گذاشتید، حشرات به دام می افتند. چون مایع ظرفشویی خاصیت چسبندگی دارد، به همین دلیل نمی گذارد که پشه ها از مایع خارج شوند.

۳. ترکیب روغن زیتون و سرکه سیب

یکی از بهترین روش هایی که برخی متخصصین برای از بین بردن پشه های ریز در خانه پیشنهاد می دهند، استفاده از ترکیب روغن زیتون و سرکه سیب است. برای تهیه این ترکیب کافیست تا ۲۵ قطره روغن زیتون را در یک چهارم فنجان سرکه سفید ترکیب کنید.

حالا وقتی که این ماده را بر روی نواحی مختلف خانه اسپری کنید، پشه ها از آن نواحی فراری می شوند. شما حتی می توانید این ترکیب را به میزان خیلی کم روی لباس های خود بزنید تا پشه ها در شب مزاحم خوابتان نشوند.

استفاده از محلول سرکه سیب و روغن زیتون

۴. مواد حشره کش، راهکار شیمیایی از بین بردن پشه ها

یکی از بهترین راه هایی که برای از بین بردن پشه های ریز در منزل می توانید روی آن حساب باز کنید، استفاده از حشره کش ها است. این مواد ترکیباتی دارند که به واسطه آنها به راحتی بر روی سیستم بدن حشره ها تاثیر می گذارند و باعث از بین رفتن آنها می شوند.

البته شما باید شیوه استفاده از این مواد را بدانید و متناسب با فرمولاسیون خاص آنها از این ترکیبات بهره بگیرید. استفاده از این مواد در خانه های دارای کودک، خانم باردار و سالمند به صورت دائمی توصیه نمی شود. چون این ترکیب می تواند باعث ایجاد حساسیت های شدید در افراد شود.

مواد حشره کش در ۲ نوع مختلف تولید می شوند که برخی برای فضای باز و برخی برای فضای بسته هستند. مثلاً محصولاتی که برای فضای بسته تولید می شوند، باید چندین ساعت در محیط بمانند تا بتوانند تاثیر خود را بگذارند.

اسپری حشره کش در محیط خانه

۵. پوست پرتقال و پره های آن

پشه ها از پرتغال و بوی آن بیزارند، به همین دلیل پوست پرتقال به همراه پره های آن را در نواحی مختلف خانه بگذارید تا پشه ها فراری شوند. در شب هنگام خواب نیز گذاشتن پوست و پره پرتغال باعث می شود تا هیچ پشه ای نتواند به نزدیکی شما بیاید.

۶. سیر یک گیاه ضد پشه

سیر یکی از پرخاصیت ترین مواد غذایی است. کارشناسان، از مهمترین خواص این سبزی را فراری دادن حشرات می دانند. کافیست مقداری سیر را رنده کرده و در آب بجوشانید. حالا محلول را بعد از اینکه خنک شد در یک بطری بریزید و آن را در نواحی مختلف خانه اسپری کنید. بعد از انجام این کار متوجه می شوید که به مرور سر و کله پشه ها از خانه و زندگی تان کم رنگ می شود.

۷. تفاله قهوه، یک نوشیدنی ضد پشه

این روزها تقریباً همه از قهوه استفاده می کنند. این نوشیدنی آرامش بخش مزیت های زیادی دارد که یکی از آنها فراری دادن پشه ها است. زمانی که قهوه خود را تهیه و آن را نوش جان کردید، تفاله های آن را دور نریزید. شما می توانید این تفاله ها را در نواحی مختلفی از خانه که آب راکد دارد، بریزید.

پشه ها خیلی زود جذب آب راکد می شوند و در آنجا تخم گذاری می کنند، به همین دلیل ریختن تفاله قهوه در این نواحی باعث می شود تا اکسیژن کافی به تخم پشه ها نرسد و از بین بروند.

۸. استفاده از نعناع

نعناع تازه یا روغن نعناع یکی از مهمترین عوامل دفع کننده پشه ها در خانه هستند. شما می توانید روغن یا نعناع تازه را در نواحی مختلفی از خانه بگذارید. اگر تراس دارید نیز چند گلدان یا بوته نعناع در آنجا بگذارید تا هیچ وقت اثری از پشه ها در محل زندگی تان پیدا نشود.

استفاده از پونه برای از بین بردن پشه های ریز در منزل

۹. الکل، ضد عفونی کننده همه کاره

الکل یکی از بهترین دفع کننده های حشرات است که بوی آن روی سیستم بدنی آنها تاثیر منفی می گذارد، به همین دلیل ترجیح می دهند که هر چه می توانند از آن فاصله بگیرند. شما می توانید یک لیوان از محلول آب و الکل را تهیه کرده و در قسمت های مختلف از خانه بگذارید. بعد از مدتی می فهمید که دیگر هیچ خبری از پشه های آزاردهنده در آن محیط نیست.

۱۰. سوزاندن چوب پونیون در فضا

وب پونیون چوبی است که برای شومینه استفاده می شود. شما با سوزاندن این چوب می توانید پشه ها را از محل زندگی خود دور کنید. بوی سوختن این چوب برای پشه ها می تواند بسیار آزاردهنده باشد، به همین دلیل پشه ها زیاد در این فضاها تردد نمی کنند.

۱۱. گیاه حنا و سدر

گیاهانی مانند حنا و سدر درست مانند سبزی نعنا هستند، پشه ها میانه خوبی با این گیاهان ندارند. مقداری از این ترکیب را در اتاق خواب یا سرویس بهداشتی تان قرار دهید تا پشه ها از آنجا دور شوند. به علاوه مالیدن این ترکیبات به پوست سبب تلخی پوست شده و شما را از گزش پشه ها و حشرات موذی مصون می کند.

به کار بردن ترکیب حنا و سدر

از بین بردن پشه های ریز در منزل، چالشی مهم با راهکارهای ساده

از بین بردن پشه های ریز در منزل چالشی مهم با راهکارهای ساده است. این پشه ها در گوشه به گوشه خونه مخصوصا توالت ها پیدا می شوند. ما در حالت معمولی با مشکلات متداولی برای توالت ها مثل گرفتگی آنها روبرو هستیم که در این صورت می توانید با مراکز لوله بازکنی شهرک غرب فوری یا منطقه خود برای رفع مشکل تماس بگیرید.

پشه ها موجوداتی کوچک و خطرناک هستند که آرامش را از شما می گیرند؛ بنابراین برای از بین بردن آنها در محیط سرویس بهداشتی یا خانه پیشنهاد می دهیم که از روش های معرفی شده در این مقاله بهره گرفته و اثرات مثبت آن را در فضای منزلتان ببینید.

توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و ویلاتوبساز در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *