برترین کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران - تصویر 1


به گزارش گروه ویلاتو بساز: اگر به دنبال خرید میلگرد برای انجام پروژه‌های خود هستید، احتمالا نام کارخانه‌های مختلف تولید کننده این فرآورده فولادی را شنیده‌اید. از این رو، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران کدامند و کدام یک از کارخانه‌ها، میلگرد باکیفیت‌تری می‌سازند؟ کارخانه‌های مختلفی در زمینه تولید میلگرد فعالیت می‌کنند که در این مقاله، ۷ مورد از کارخانه‌های برتر تولید کننده این فراورده فولادی را لیست کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با بهترین تولید کنندگان میلگرد در کشورمان ایران، همراه ما باشید.

آیا نوع کارخانه، روی قیمت میلگرد تاثیرگذار است؟

قبل از اینکه ۱۰ کارخانه برتر تولید کننده میلگرد را معرفی کنیم، به سوال ذکر شده پاسخ می‌دهیم. قیمت میلگرد با سایزهای مختلف به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها برند تولید کننده است. کارخانه‌ها، با روش‌های متفاوتی میلگرد تولید می‌کنند که این موضوع می‌تواند روی کیفیت تاثیرگذار باشد؛ در نتیجه، این موضوع روی قیمت هم اثرگذار است. همچنین، تقاضا برای خرید میلگرد از برخی کارخانه‌ها بسیار زیاد است که این موضوع نیز در روند قیمت‌گذاری تاثیر مستقیم دارد.

معرفی برترین کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران

 اکنون که متوجه شده‌اید، قیمت میلگرد در کارخانجات مختلف متفاوت است؛ در ادامه مطلب برترین تولیدکنندگان میلگرد را معرفی می‌کنیم.

۱. ذوب‌آهن اصفهان

فرایند ساخت کارخانه ذوب‌آهن اصفهان از سال ۱۳۴۶ آغاز و در سال ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید. ذوب آهن اصفهان، بزرگترین و برترین برند تولید کننده میلگرد در ایران است که علاوه بر تامین نیاز بازار، بخشی از محصولات خود را نیز صادر می‌کند. این کارخانه هم‌اکنون از ظرفیت تولید ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تن فولاد و مقاطع فولادی در سال بهره می‌برد. ذوب آهن اصفهان میلگردهای خود را به دو صورت آجدار و ساده و بر اساس استاندارد ملی ۳۱۳۲ تولید و به بازار عرضه می‌کند.

آدرس: ذوب آهن اصفهان: اصفهان، کیلومتر ۴۵ جاده اصفهان به شهرکرد

کارخانه ذوب آهن اصفهان و نیشابور خراسان – تصویر ۲

۲. فولاد خراسان (نیشابور)

اگر تاکنون به دنبال خرید میلگرد در بازار آهن آلات بوده باشید، احتمالا نام میلگرد نیشابور به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین میلگردهای بازار را شنیده‌اید. این محصول را مجتمع فولاد خراسان (یکی از بزرگترین و برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران) تولید و به بازار عرضه می‌کند. این کارخانه میلگرد خود را به سه شکل ساده، آجدار و آجدار جناقی و بر اساس استاندارد ملی ۳۱۳۲ می‌سازد. مجتمع فولاد خراسان به غیر از تولید میلگرد، شمش فولادی، آهن اسفنجی و بریکت نیز تولید می‌کند. به طور کلی، کیفیت و عرضه و تقاضا عواملی هستند که باعث می‌شوند قیمت میلگرد نیشابور با دیگر کارخانجات مختلف فرق کند.

آدرس: مجتمع فولاد خراسان: استان خراسان رضوی، شهر نیشابور، کیلومتر ۱۵ جاده نیشابور به شهر فیروزه

۳. فولاد آذربایجان (میانه)

مجتمع فولاد آذربایجان یکی دیگر از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران است که شروع فعالیتش به سال ۱۳۷۹ بر می‌گردد. این شرکت نیز میلگرد خود را با سایزهای مختلف از ۸ تا ۳۲ میلی‌متر روانه بازار می‌کند و فعالان بازار، محصولات این شرکت را با نام میلگرد میانه می‌شناسند. فولاد آذربایجان با در نظر گرفتن مدل INQA توانسته دستاوردهای زیادی را برای افزایش کیفیت محصولات خود کسب کند.

آدرس: فولاد آذربایجان: آذربایجان شرقی، شهر میانه، بالاتر از ایستگاه راه آهن

کارخانه سیادن ابهر و آذربایجان میانه – تصویر ۳

۴. مجتمع فولاد سیادن ابهر

یکی دیگر از برترین تولیدکنندگان میلگرد ایران، کارخانه سیادن ابهر است که در استان زنجان قرار دارد. کارخانه سیادن ابهر دارای یک خط نورد تولید میلگرد است و محصولات خود را بر اساس استانداردهای ملی و جهانی تولید می‌کند. میلگردهای سیادن ابهر در گریدهای A2 و A3 (میلگرد آجدار) ساخته می‌شود و در بازار به فروش می‌رسد.

آدرس: استان زنجان، شهرستان ابهر، کیلومتر ۷ جاده تاکستان

۵. مجتمع فولاد کویر کاشان

مجتمع فولاد کویر کاشان، یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌ها در زمینه تولید محصولات فولادی به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۱ به بهره‌برداری رسید و فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده است. میلگرد کاشان، یکی از پرفروش‌ترین محصولات در بازار است و بسیاری از فعالان ساختمان‌سازی برای آرماتوربندی از میلگردهای این شرکت استفاده می‌کنند. کویر کاشان علاوه بر تولید میلگرد آجدار، میلگرد ساده (A1) نیز می‌سازد  تا خط تولید کاملی داشته باشد. گفتنی است که این کارخانه توانایی تولید ۳۵۰ هزار تن میلگرد و انواع فرآورده‌های فولادی در سال را دارد.

آدرس: استان اصفهان، شهر کاشان، آران و بیدگل- جاده عباس آباد

کارخانه کویر کاشان و بافق یزد – تصویر ۴

۶. مجتمع فولاد بافق یزد

کارخانه فولاد بافق یزد فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرد و تقریبا یکی از جدیدترین بازیگران صنعت فولاد و تولید میلگرد به شمار می‌رود. این کارخانه بیشتر در زمینه ساخت میلگردهایی با گرید A3 فعالیت و محصولات خود را بر اساس استاندارد ملی ۳۱۳۲ تولید و به بازار عرضه می‌کند.

آدرس: استان یزد، شهرستان بافق، کیلومتر ۱۰ جاده بافق به یزد

۷. مجتمع فولاد آناهیتا گیلان

هفتمین کارخانه این لیست، آناهیتا گیلان است که فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۱۳۹۲ و با ظرفیت تولید ۳۲۰ هزار تن میلگرد در سال آغاز کرد. این کارخانه هم میلگردهای خود را با گریدهای A2 و A3 تولید می‌کند و با سایزهای مختلفی در بازار به فروش می‌رساند. یکی از پرمصرف‌ترین محصولات این شرکت، میلگرد نمره ۱۶ است که افراد برای پروژه‌های خود آن را خریداری می‌کنند. البته قیمت میلگرد آناهیتا ثابت نیست و هر لحظه ممکن است شاهد افزایش یا کاهش قیمت آن باشیم.

مجتمع فولاد آناهیتا گیلان – تصویر ۵

آیا کارخانه‌های دیگری هم در ایران میلگرد تولید می‌کنند؟

 ما در این مطلب، به معرفی ۷ کارخانه و تولید کننده میلگرد در کشورمان ایران اشاره کردیم. ایران در زمینه تولید محصولات و فرآورده‌های فولادی از جمله میلگرد، جزو کشورهای برتر به حساب می‌آید و کارخانه‌های بسیاری در این صنعت فعالیت می‌کنند. از جمله دیگر کارخانه‌های تولید کننده نیز می‌توانیم به کارخانه‌های آریان فولاد، شاهین و ظفر بناب، فولاد البرز ایرانیان، حسن رود گیلان، ذوب‌آهن اردبیل، آتیه خلیج فارس، کاوه اروند و عتیق آذر سهند اشاره کنیم.

توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و ویلاتوبساز در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *