بهترین روش_های بازاریابی املاک - تصویر 1


به گزارش گروه ویلاتو بساز: سراغ روش‌های بازاریابی املاک مختلف رفته‌اید اما احساس می‌کنید تمام مدت داشتید با دیوار صحبت می‌کردید؟! تنها نیستید، این اتفاق برای هر بازاریابی افتاده است. گاهی در وضعیتی گیر می‌کنید که خودتان می‌دانید املاک بنگاهتان فوق العاده و اکازیون هستند، اما هیچ پاسخی از خریداران بالقوه دریافت نمی‌کنید.

در این مقاله قصد داریم به استراتژی‌های بازاریابی املاک بپردازیم. لیست امروز تکنیک‌های بازاریابی متنوعی را در بر دارد. از ترفندهای دیجیتال و راه اندازی سایت املاک گرفته تا نکته‌های تولید محتوا که با خواندنشان خواهید اندیشید: «چرا به فکر خودم نرسید؟!»

۱۰ تا از برترین روش‌های بازاریابی املاک

لیست تکنیک‌های بازاریابی املاک، شما را از هرج و مرج بازار نجات خواهند داد تا دیده شوید و به مقصودتان برسید. چه یک بنگاهی باتجربه باشید و چه تازه‌کار و به دنبال جذب مشتریان جدید، استراتژی‌های بازاریابی املاک به شما کمک خواهند کرد یک برنامه بازاریابی مشتی بچینید و رقبا را پشت سر بگذارید.

۱. راه اندازی سایت املاک، یکی از بهترین روش‌های بازاریابی املاک

تجربه نشان می‌دهد راه اندازی یک سایت بهینه، یکی از کارآمدترین روش‌های بازاریابی املاک در این دوره و زمانه است. وبسایت شما به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد چه خدماتی ارائه می‌دهید. لیست املاک‌تان را در وب سایت قرار بدهید و آنها را مرتب بروزرسانی کنید. این کار باعث می‌شود مشتریان بالقوه در حین جستجوی ملک، گذرشان به سایت شما بیفتد و احتمال اینکه برای خرید یا رهن ملک سراغ شما بیایند، بالاتر برود.

برای متمایز کردن وب سایت‌تان از رقبا با استراتژی‌های بازاریابی املاک، می‌توانید یک ویژگی متفاوت و کاربردی هم به آن اضافه کنید. مثلاً استفاده از یک ماشین حساب وام مسکن، محاسبه اجاره و قیمت بر اساس متراژ می‌تواند گزینه‌ای عالی برای بازدیدکنندگان وب سایت باشد.

طراحی سایت املاک به عنوان یک مرکز دیجیتال برای خریداران عمل می‌کند تا در مورد املاک موجود اطلاعات بیشتری کسب کنند. همچنین می‌توانند درباره سوابق حرفه‌ای شما بیشتر بدانند یا بنگاه‌های نماینده را بشناسند.

۲. راه اندازی بلاگ املاکی

راه اندازی بلاگ املاکی برای افزایش مشتری ملک – تصویر ۲

راه اندازی و مدیریت بلاگ هم می‌تواند یکی از راه‌های بازاریابی خرید و فروش املاک باشد. کافیست محتوای سئوشده (بهینه برای موتورهای جستجو) تولید و منتشر کنید. با این کار، در نتایج کلمات مرتبط کاربران نمایش داده خواهید شد. می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و Ahrefs، عبارات پرجستجو و کلمات کلیدی که مشتریان هدف‌تان به دنبالشان هستند را پیدا کنید و ایده‌های خلاقانه و مفیدی برای موضوعات جدید بگیرید.

استفاده از تصاویر جذاب، اینفوگرافی‌های گویا، ویدیوهای متنوع و ارتباط با مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف هم یکی از تکنیک‌های بازاریابی مفید خواهد بود که اطلاعات کامل‌تری درباره شما به مشتریان بالقوه می‌دهد.

۳. بازاریابی ایمیلی، یکی از تکنیک‌های بازاریابی

برای اینکه روش‌های بازاریابی املاک جواب بدهند، باید حرکتی در راستای شناخته شدنتان بزنید. با کمپین‌های ایمیل مارکتینگ می‌توانید با مشتریان فعلی و بالقوه ارتباط بگیرید. با حفظ ارتباط، به عنوان یک کارشناس املاک در ذهن مخاطبانتان ماندگار می‌شوید و احتمال معرفی شدن از سوی مشتریان راضی به افراد جدید و یا تکرار معاملات را بالا می‌برید.

یکی از روش‌های موثر در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، ارسال ماهانه خلاصه‌ محتوای سایت و جدیدترین پست‌ها به صورت خبرنامه است. همچنین می‌توانید با آپلود لیست‌های جدید املاک و وضعیت فروش و ظرفیت‌های خالی، با مخاطبان تعامل داشته باشید و آنها را در جریان فعالیت‌های خود قرار بدهید.

۴. تور مجازی، یکی از ایده‌های بازاریابی املاک

تور مجازی (Virtual Tour) به خریداران این امکان را می‌دهد تا نگاهی اجمالی به نمای داخلی یک ملک داشته باشند. این تکنولوژی باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و تصور بهتری از ملک به مخاطب می‌دهد.

خریداران می‌توانند قبل از بازدید ملک، خود را در خانه جدیدشان تصور کنند. زمانی که به وجود چنین آپشنی در سایت شما پی ببرند، به احتمال زیاد برای بررسی و خرید املاک شما را به رقبا ترجیح خواهند داد.

۵. تصویربرداری هوایی، جدید ترین روش‌های بازاریابی املاک

استفاده از هلی شات برای بازاریابی املاک – تصویر ۳

استفاده از تصاویری که از زوایای خلاقانه گرفته شده و جزئیات هر ملک را به روشنی نشان بدهند، یکی از مؤثرترین روش‌های بازاریابی املاک است. عکاسی از املاک با کوادکوپتر، نماهای وسیعی از ظاهر بیرونی خانه و مناظر اطراف آن خلق می‌کند. برای ثبت عکس‌های عالی می‌توانید یا خودتان یک کوادکوپتر بخرید و یا سراغ اجاره این دستگاه بروید.

از عکس‌ها و فیلم‌های هوایی برای ایجاد هیجان در آگهی‌ها استفاده کنید تا تأثیر بهتری روی مشتریان بگذارید و وجهه خفن‌تر و کاربلدتری از خودتان بسازید!

۶. معرفی از طریق مشتریان قبلی، مؤثرترین شیوه جذب و افزایش مشتری در املاک

می‌دانستید ۴۱ درصد فروشندگان، مشتریان جدیدشان را از طریق معرفی دوستان یا خانواده مشتریان سابق پیدا می‌کنند؟ ضرر می‌کنید اگر از مشتریان قبلی‌تان نخواهید که شما را به افراد جدید معرفی کنند!

چند ماه پس از اینکه خریداران در خانه جدید مستقر شدند، با یک ایمیل (یا پیام در هر پلتفرم دیگری) جویای احوالشان شوید و درخواست معرفی‌تان را نیز در متن بگنجانید. رضایت مشتری، محکم‌ترین گواه کیفیت خدمات شماست. از قبل با کار شما آشنا هستند و در نتیجه می‌توانند اعتماد آشنایان را بهتر جلب کنند.

۷. انتشار مدارک رضایت مشتریان قبلی

همانطور که گفتیم، تکیه بر رضایت مشتریان قبلی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی املاک برای تقویت اعتبار و ایجاد اعتماد است. اگر فروش به خوبی انجام شد، با مشتریانتان تماس بگیرید و توصیف کوتاهی (حدود یک پاراگراف) از میزان کارآیی و مفید بودن خدماتتان بخواهید.

بعد از کسب اجازه، متن یا صوت اظهار رضایتشان را داخل وب‌سایت خودتان قرار دهید تا مشتریان بالقوه درک کنند که قبلاً به افرادی در موقعیت آنها، خدمات خوبی ارائه داده‌اید.

۸. بهینه سازی برای موبایل

اگر به فکر جنبه دیجیتال بیزنس‌تان هستید، یکی از متدهای جدید بازاریابی در شغل املاک که نباید از آن غافل شوید، بهینه سازی سایت‌تان برای موبایل است. وبسایت شما بایستی تجربه‌ای روان و بدون دردسر برای بازدیدکنندگان رقم بزند. با توجه به اینکه درصد زیادی از بازدیدکنندگان کاربر موبایل هستند، خیلی مهم است که سایتی ریسپانسیو داشته باشید و بی‌عیب بهینه سازی و نقص روی صفحه گوشی آنها نمایش داده شود.

۹. بازاریابی املاک به صورت آفلاین

بازاریابی املاک به صورت آفلاین – تصویر ۴

با وجود حکومت گسترده دنیای دیجیتال، تکنیک‌های بازاریابی سنتی همچنان پاسخگو هستند (به ویژه برای جذب مشتریان مسن و یا افراد محلی). رسانه‌های کلاسیکی مانند تبلیغات چاپی و بیلبورد، کارت ویزیت و آگهی‌های کاغذی اغلب موفقیت‌هایی برای استراتژی‌های بازاریابی املاک شما به همراه خواهند داشت. پیاده کردن شیوه‌‌های محلی در بازاریابی املاک برای ویلا و بازاریابی املاک برای زمین به خوبی جواب می‌دهد.

تبلیغات سنتی به بنگاهی‌ها این امکان را می‌دهد تا بر موقعیت‌های جغرافیایی خاصی تمرکز کنند. به علاوه یک استراتژی ایده‌آل برای تبلیغ لیست املاک محلی خواهد بود. برای افزایش آگاهی از برند و افزایش درآمد، از این استراتژی در کنار بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

۱۰. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

حضور فعال و تعامل سازنده در شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی املاک و روش‌های جذب مشتری است. به گروه‌های محلی تلگرامی، فیسبوکی و تالارهای گفتگوی املاک بپیوندید و به سوالات مرتبطی که در آنها مطرح می‌شود پاسخ بدهید. می‌توانید همین رویکرد را در سایر پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، توییتر و لینکدین نیز در پیش بگیرید.

روش‌های تبلیغ املاک را در قالب محتوای مفید با فالوورها به اشتراک بگذارید. در هر روشی که انتخاب می‌کنید، با نشان دادن دانش و تخصصتان خود را به عنوان یک فرد صاحب نظر در این حوزه معرفی کنید.

طراحی سایت، راز امپراتوری در قلمرو راه‌های بازاریابی املاک!

به خاطر دارید که اشاره کردیم بهترین راه بازاریابی املاک به صورت آنلاین، طراحی سایت املاک است؟ اما منظورمان صرفاً پست چهارتا عکس پهپادی خوشگل، تور مجازی ۳D و طومار سوابق حرفه‌ای خودتان نیست. سایتی که نیازهای مشتریان را رفع نکند، تجربه کاربری بهینه نداشته باشد، در صفحه اول نتایج و بین سه لینک برتر نشان داده نشود و نرخ تبدیل (CRO) خوبی نداشته باشد، محکوم به فناست.

رقبا فراوانند و رقابت دشوار. برای موفقیت علاوه بر ویترینی شیک و جذاب، به یک استراتژی نیاز دارید که مخاطبان را به سمت شما بکشاند و متقاعدشان کند که با شما تماس بگیرند و از خدمات‌تان استفاده کنند.

اینطوری تصور کنید: وب سایت، دفتر کار آنلاین شماست. بدون اطمینان از ظاهر زیبا و جذب مشتری نمی‌روید سراغ افتتاح دفتر، مگر نه؟ قطعاً به کمک و مشورت یک تیم حرفه‎‌ای نیاز خواهید داشت. آژانس دیجیتال مارکتینگ نجوانت، درست همان تیمی است که دکوراسیون و ساختار دفتر کار دیجیتال شما را در پلتفرمی شیک و کاربرپسند خلق می‌کند تا بازدیدکنندگان، به مشتریان‌تان تبدیل شوند!

کارشناسان نجوانت با بیش از ۱۰ سال سابقه در عرصه بازاریابی حضوری و دیجیتال، دانش شناخت بازار، طراحی بسترهای دیجیتال و استراتژی‌های بازاریابی املاک، از الف تا ی مارکتینگ و فروش را درک می‌کنند. به این ترتیب وبسایتی که به شما تحویل می‌دهند صرفاً یک بستر آنلاین نیست، بلکه یک ماشین پولساز برای جذب مشتری خواهد بود. می‌خواهید بدانید چطور این کار را انجام می‌دهند؟ با خدمات زیر!

  • طراحی سایت: تیم دیزاین سایت این آژانس، معماران وبسایت شما هستند. با تسلط بر زبان‎های برنامه نویسی، پلتفرم‌های CMS و سایت سازهای مختلف، اصول تجربه کاربری (UI/UX) و زیبایی شناختی، محیطی چشمگیر طراحی خواهند کرد که رضایت شما و کاربران را جلب کند و تمام خدمات و اطلاعات شما را شیک و حرفه‌ای به تصویر بکشد.
  • تولید محتوای اختصاصی: توضیحات املاک، مقالات وبلاگ اختصاصی و تبلیغات‌تان را به نویسندگان نجوانت بسپارید تا به مفهوم نگارش حرفه‌ای در تکنیک‌های بازاریابی پی ببرید. محتوای درجه یک این آژانس نه تنها اعتماد و اطمینان مشتریان را جلب می‌کند، بلکه به سمت خرید از شما سوق‌شان می‌دهد.
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO): نتیجه سئو سایت را هنگامی خواهید دید که سایت استراتژیک و شیک شما با محتوای غنی و اختصاصی‌اش، در اولین نتایج صفحه ۱ گوگل ظاهر شود. به این ترتیب خریداران بالقوه می‌توانند به راحتی املاک شما را پیدا کنند.

علاوه بر تمام این خدمات، کارشناسان جوان و متخصص این آژانس دستی هم به شبکه‌های اجتماعی شما خواهند کشید تا مطمئن شوند از همه ابزارهای موجود برای مؤثر واقع شدن روش‌های بازاریابی املاک خود بهره می‌برید. اگر جای تردید و سؤالی برای شما باقی مانده است، در جلسه اولیه مشاوره رایگان تمامی ابهامات شما رفع خواهند شد و خواهید دانست که از برنامه طراحی سایت، چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید.

جمع بندی

داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی و اصولی، حرف اول را در موفقیت روش‌های بازاریابی املاک می‎‌زند. روش‌های سنتی بازاریابی هنوز هم جایگاه خود را دارند اما با پیشرفت تکنولوژی، ترفندهای جهان دیجیتال به سرعت جایگزین شیوه‌های کلاسیک می‌شوند و چندین برابر بازدهی بیشتری دارند. برای اینکه از قافله عقب نمانید، از رقبا جلو بزنید و مشتریانی که به دنبال ملک هستند را جذب کنید، بایستی از جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی املاک بهره ببرید و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

در این مقاله ۱۰ تا از تکنیک‌های بازاریابی برتر را بررسی کردیم که در سال ۲۰۲۴، شانس شما برای موفقیت را افزایش خواهند داد. همانطور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی دیجیتال، داشتن وب‌سایتی با طراحی زیبا و کاربرپسند است. وب‌سایت، نماینده آنلاین برند شماست و اولین برداشتی است که مخاطبان از شما خواهند داشت. بنابراین باید با حساسیت و دقت زیاد تصمیم بگیرید که می‌خواهید ساختار و دکوراسیون این دفتر کار را به کدام تیم بسپارید و از خدمات چه کسی بهره ببرید!

کیفیت کار تیم دیجیتال مارکتینگ نجوانت نیازی به تعریف ندارد؛ یک نگاه به پورتفولیوی این آژانس کافیست تا به تخصص و تجربه کارشناسان تیم پی ببرید. رقابت در بازار املاک شدید است؛ اما تا زمانی که نجوانت در کنار شما باشد می‌توانید، با راه اندازی وبسایت فوری حضور آنلاین‌تان را ارتقا دهید و شاهد فروش‌های بیشتر و معاملات موفق باشید!

توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و ویلاتوبساز در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *