آشنایی با انواع رادیاتور و ویژگی_های آن - تصویر 1


به گزارش گروه ویلاتو بساز: برای خرید رادیاتور مناسب باید اطلاعات مختصر مفیدی در مورد این سیستم گرمایشی داشته باشید. در حال حاضر در کنار رادیوهای متداول که از گذشته در بازار وجود دارد، انواع رادیاتور دکوراتیو نیز به این مجموعه گرمایشی اضافه شده که ما در طی مقاله قصد داریم به آن پرداخته و در حد توان مطالب مفید جامعی به کاربران ارائه نماییم.

آشنایی با انواع رادیاتور و ویژگی_های آن – تصویر ۱

انواع رادیاتورها

قبل از پرداختن به مقوله رادیاتورهای دکوراتیو بهتر است در مورد رادیاتورها و تفاوت آنها مطالبی مختصر ارائه نماییم. به‌طورکلی رادیاتورها به لحاظ جنس، ظاهر و کاربرد شامل دسته‌بندی خاصی هستند:

رادیاتورها به لحاظ جنس

بسته به جنس و مواد اولیه در ساخت این سیستم‌های گرمایشی، در دسته‌بندی‌های مختلفی جای می‌گیرند:

رادیاتور فولادی

همان‌طور که از نام آن پیداست از جنس فولاد بوده که در دو نوع عمودی و افقی بسته به موقعیت نصب، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رادیاتور استیل

این محصول باتوجه‌به استفاده از فلز استیل از شکل‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده که می‌توان آن را در طرح و اندازه مختلف تولید نمود. باتوجه‌به شکل زیبای این نوع سیستم گرمایشی در دسته انواع رادیاتور دکوراتیو و تزیینی قرار دارد که در حمام و اتاق‌خواب نصب می‌شود.

رادیاتور آلومینیومی

یکی از انواع رادیاتور که جزو سیستم‌های گرمایشی قدیم در ساختمان‌ها به شمار می‌رود، مربوط به رادیاتورهای نوع آلومینیومی است که قابلیت تعمیر و نگهداری آسان را به‌عنوان یک آپشن با خود یدک می‌کشد.

رادیاتور چدنی

باتوجه‌به استفاده از فلز چدن در این نوع رادیاتور، از مقاومت و دوام بسیار بالایی در برابر رطوبت و آب برخوردار است.

رادیاتور شیشه‌ای

یکی از مدل‌های مدرن و پیشرفته امروزی در سیستم گرمایشی، مربوط به نوع شیشه‌ای رادیاتور است که می‌توان از آن به‌عنوان یک دکور شیک و زیبا استفاده نمود. این محصول که دارای طرح و رنگ‌های مختلف است، قابلیت هماهنگی با انواع دکوراسیون داخلی را دارد. از دیگر آپشن‌های این محصول به‌عنوان یکی از انواع رادیاتور دکوراتیو می‌توان به عدم محدودیت در نصب آن اشاره نمود. چرا که این مدل از رادیاتور در ابعاد مختلف و متنوعی تولید می‌شود.

رادیاتور به لحاظ شکل ظاهری

رادیاتورها به‌عنوان یک سیستم گرمایشی مهم و کاربردی به لحاظ شکل ظاهری شامل دسته‌بندی زیر خواهند بود:

رادیاتور پره‌ای

این مدل که جزو قدیمی‌ترین شکل رادیاتور محسوب می‌شود، از تعدادی پره کنار هم تشکیل شده که به دو جنس فولادی و آلومینیومی ساخته می‌شود.

رادیاتور پنلی

این مدل از رادیاتورها در دسته محصولات نسل جدید سیستم‌های گرمایشی قرار دارد که از ورق‌های فولادی و توسط دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید و ساخته می‌شوند. در این نوع رادیاتور به‌منظور افزایش طول عمر و بالارفتن کیفیت، از رنگ به‌عنوان روکش آن استفاده می‌کنند.

رادیاتور قرنیزی

این نوع از رادیاتورها نیز در دسته سیستم‌های گرمایشی مدرن قرار می‌گیرند که همانند قرنیز در لبه دیوار نصب می‌شوند. از جمله مزایای رادیاتور قرنیزی می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر انبساط و انقباض و جریان آب و هزینه مقرون‌به‌صرفه آن به نسبت سایر مدل‌های رادیاتور اشاره کرد.

رادیاتورها به لحاظ کاربری

رادیاتورها به‌عنوان یک سیستم گرمایشی مدرن و کم‌دردسر در محیط‌های مختلف برای گرم نمودن محیط نصب استفاده می‌شوند. در کنار مدل‌ها و کاربری‌های متداول، برخی از این محصولات به‌منظور نصب در محیط‌های خاصی با کاربری متفاوت تولید می‌شوند:

رادیاتور حوله خشک‌کن

این نوع از رادیاتور به‌عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در این زمینه، علاوه بر استفاده سرویس‌های بهداشتی و حمام منازل، در استخرها و هر نقطه مرطوب دیگری قابل‌استفاده است. این محصول علاوه بر گرم‌کردن محیط به‌منظور خشک‌کردن حوله و لباس نیز مورداستفاده است. این نوع رادیاتور قابل‌نصب در محیط‌ها و فضاهای محدود با کمترین جا برای نصب است.

رادیاتور برقی

این محصول برای ایجاد گرما از جریان الکتریکی و روغن مخصوص برای گرمایش استفاده می‌کند. باتوجه‌به قابلیت حمل این نوع رادیاتور می‌توان در محیط‌های مختلف از آن استفاده نمود. ایمنی بالا، تولید آلودگی کم و سازگار با محیط‌زیست از جمله آپشن‌های این نوع رادیاتور به شمار می‌رود.

آشنایی با انواع رادیاتور و ویژگی_های آن – تصویر ۲

رادیاتور دکوراتیو و انواع آن

رادیاتورهای دکوراتیو در واقع یک صفحه تزیینی و آیینه مانند هستند که می‌توانند گرما و سرما را از خود عبور دهند. باتوجه‌به شکل متفاوت و زیبای این نوع محصولات گرمایشی، باعث ایجاد فضایی زیبا در دکوراسیون داخلی است. جنس به‌کاررفته در این نوع رادیاتورها معمولاً از فولاد ضدزنگ، آلومینیوم یا برنج است.

استفاده از پنل‌های آیینه‌ای و سطوح صاف جزو ویژگی‌های انواع رادیاتور دکوراتیو در برخی از مدل‌های این محصول است. فرایند گرم نمودن و انتقال آب به این سیستم گرمایشی از طریق شبکه‌ای از لوله‌های مخفی که بعضاً از جنس فولاد یا مس هستند صورت می‌گیرد. این مدل از نسل جدید رادیاتورها به لحاظ جنس، شکل و نوع اتصال به دودسته تقسیم می‌شوند:

رادیاتور دکوراتیو آلومینیومی

جنس به‌کاررفته در این نوع رادیاتور از آلیاژ آلومینیوم است. به همین دلیل دارای وزن کم، ظرفیت حرارتی بالا، مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، قابلیت بازیافت و تنوع در طرح و رنگ است. این محصول به شکل مستطیل، مربع، گرد، مثلث، مخروطی و… طراحی شده است.

رادیاتور دکوراتیو شیشه‌ای

جنس شیشه‌ای به‌کاررفته در این نوع رادیاتور از شیشه سکوریت یا شیشه ایمن ساخته شده که باعث خلق محصولی با ظاهری شفاف، زیبا و مدرن شده است. این سیستم‌های گرمایشی با رنگ و طرح‌های مختلف مثل گل، منظره، حیوان، آیینه و… تزیین شده که قابل‌نصب به‌صورت عمودی و افقی است.

کلام پایانی

یکی از سیستم‌های گرمایشی متداول و پرطرفدار از گذشته تا به امروز، مربوط به رادیاتور یا همان شوفاژ است. این محصول که در ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی قابل‌نصب است با کمترین فضای نصب به نسبت سایر وسایل گرمایشی به‌راحتی محیط اطراف را با گرما احاطه می‌کند.

در این میان نسل جدید این محصولات گرمایشی با انواع رادیاتور دکوراتیو جای خود را در منازل و محیط‌های ساختمانی امروزی گرفته است. این نوع از رادیاتورها همان‌طور که از نام آن پیداست، متناسب با دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها طراحی و ساخته شده است. با به‌کارگیری این محصول در فضای داخلی ساختمان‌ها علاوه بر هماهنگ نمودن این محصول با دکوراسیون، قادر به استفاده از عملکرد گرمایشی این سیستم خواهید بود.

توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و ویلاتوبساز در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *