ویلا پیش ساخته استخردار


امروزه انواع ویلای پیش ساخته جزو گزینه‌های محبوب برای ساخت سازه های سنتی به شمار می‌روند که به دلیل استفاده از جدیدترین متریال و فناوری‌ها در کشورهای مختلف، یک گزینه ایده‌آل به حساب می آیند. با اینکه ویلای پیش‌ساخته ممکن است معایبی داشته باشد ولی مزایای مختلفی نیز دارد که باعث شده است در کاربری های متعددی مورد استفاده قرار گیرد.
تمامی بخش‌های ویلای پیش‌ساخته از جمله پذیرایی، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق خواب‌ها و غیره به صورت کامل در کارخانه‌ها یا کارگاه‌های تولیدکننده سازه‌های پیش‌ساخته طراحی و تولید می‌شوند و سپس برای نصب و مونتاژ به محل پروژه ارسال می شوند.

معرفی ویلای پیش ساخته

همانطور که در بالا گفته شد، این سازه در خارج از محل اصلی سازه ساخته می شود و بعدا در محل پروژه اصطلاحا سرهم و مونتاژ می‌گردد. درواقع، ویلای پیش‌ساخته در کارخانه‌ها یا کارگاه‌های تولیدکننده سازه‌های پیش‌ساخته به صورت کامل تولید شده و سپس برای نصب به محل پروژه ارسال می‌شود. البته برخی از انواع ویلاهای پیش ساخته به صورت کامل در محل کارگاه یا کارخانه ساخته و سرهم می شوند و به وسیله کامین های بزرگ برای قرار دادن در جای اصلی سازه، به محل آن حمل می شوند.

مزایای ویلای پیش ساخته

از مزایای ساخت و مونتاژ ویلای پیش‌ساخته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت و اجرای سریع ویلا
  • قابلیت جابه‌جایی سازه ویلا
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • انعطاف‌پذیری برای تولید ویلا
  • مقاومت بالا در برابر زلزله
  • دوستی با محیط زیست
  • کاهش نیاز به نیروهای اجرایی

معایب ویلای پیش ساخته

همانطور که مشاهده کردید، ویلای پیش‌ساخته مزایای بسیاری دارد، ولی در کنار این مزایا، معایبی را نیز می تواند داشته باشد. از معایب ویلای پیش‌ساخته می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وجود مشکلاتی در نصب سازه‌ها
  • نیاز به نصب ویلا توسط افراد متخصص
  • پرداخت هزینه‌ها به صورت یکجا برای طراحی و ساخت ویلاهای پیش‌ساخته
  • حمل و نقل ویلاهای پیش‌ساخته
  • نیازمند تعیین اندازه ها پیش از ساخت سازه و عدم امکان تغییر آنها

انواع ویلای پیش ساخته بر اساس نوع سازه

برای ساخت ویلای پیش‌ساخته از متریال و مصالح مختلفی می‌توان استفاده کرد و استفاده از هر کدام متریال باعث می‌شود تا انوع ویلاهای پیش‌ساخته از ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی برخوردار باشند. در ادامه انواع ویلاهای پیش‌ساخته از نظر نوع سازه را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل

ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل یکی از بهترین انواع ویلای پیش ساخته است که سازه‌ای مدرن و حرفه‌ای بوده که توسط متخصصین این حوزه ساخته می‌شود. این نوع ویلای پیش‌ساخته که از پانل های ساندویچی ساخته می‌شود، از پانل های آماده کارخانه با ورق های فلزی مقاوم در طرفین و فوم های عایق نظیر پلی یورتان استفاده می شود به صورت تزریق درون جداره‌های پانل‌ها ساخته شده اند. این موضوع باعث می‌شود تا دیواره‌ها و سقف سازه از مقاومت بسیار بالایی در برابر تبادل حرارتی داشته باشد.

انواع ویلای پیش ساخته

عایق فشرده‌ای که در میان جداره این دیواره‌ها تزریق شده باعث شده است تا شاهد حفظ انرژی و دمای محیط با بالاترین نوع کیفیت باشیم و از هرگونه تبادل حرارتی بین فضای داخل و بیرون سازه جلوگیری شود. این مزیت یکی از مهم‌ترین دلایل ساخت ویلای پیش‌ساخته ساندویچ پانل در اقلیم‌های خیلی سرد یا خیلی گرم به شمار می‌رود.

از معایب این نوع ویلای پیش‌ساخته می‌توان به بالا رفتن زمان اجرا در حدود ۱۰ روز نسبت به روش اجرا در کارخانه و نیز افزایش قیمت به ازای هر متر مربع جهت هزینه‌های حمل مصالح و ابزارآلات به ملک خریدار اشاره کرد. البته که قیمت ساندویچ پنل نسبت به بسیاری از مصالح دیگر به‌صرفه‌تر است.

در هنگام ساخت و تولید ویلای پیش‌ساخته ساندویچ پانل لازم است تا به نکات مختلفی توجه داشته باشید که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیش از ساخت ویلا با ساندویچ پانل، توصیه می‌کنیم حتما از یک شرکت معتبر و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید که بدین منظور می‌توانید با کارشناسان مجرب کوشا کاسپین ارتباط برقرار نمائید.
  • حتما از کیفیت ساندویچ پانل های مورد استفاده اطمینان حاصل کنید که بدین منظور توصیه می‌کنیم از ساندویچ پانل ماموت استفاده نمائید که از کیفیت قابل توجهی برخوردار است.
  • توجه ویژه‌ای به عایق‌بندی مناسب ویلا داشته باشید.
  • بهتر است از سیستم‌های تهویه مناسب در ویلا استفاده کنید.

ویلای پیش ساخته فلزی

در ساخت این نوع ویلای پیش ساخته، از ورق‌هایی از جنس فولاد گالوانیزه بر روی پروفیل‌های آهنی استفاده می‌کنند تا نمای بیرونی ویلا ساخته شود. وجود فلز در این ویلاها باعث شده تا استحکام آنها بالا برود اما از طرفی ضریب انتقال حرارت بالای فلز، سازه را نیازمند عایق‌سازی قوی و اصولی می کند که باید با دقت زیاد و اصولی انجام شود. همچنین در ویلای پیش‌ساخته فلزی از یک لایه فوم و یک عایق از نوع پلی استایرن استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این نوع ویلای پیش ساخته می‌توان به مقاومت و استحکام بالا، زمان ساخت بسیار کوتاه، جابه‌جایی راحت سازه، وزن سبک و تفکیک راحت قطعات، تنوع در طراحی و غیره اشاره کرد.

ویلای پیش ساخته چوبی

_ویلا پیش ساخته

در این نوع ویلای پیش‌ساخته عمدتا از چوب استفاده می‌کنند و اسکلت آن از نوع چوب و گاهی فلز است. ویلای پیش ساخته چوبی کاربرد بسیاری در مناطق زلزله‌خیز و مناطق با بافت جنگلی و چوب دارد. در صورتی که از چوب‌های مرغوب برای ساخت این ویلای پیش‌ساخته استفاده شود، مقاومت و عمر سازه بسیار بالا خواهد رفت.

ویلای پیش ساخته بتنی

یکی دیگر از انواع ویلای پیش ساخته از نظر نوع سازه، ویلای پیش ساخته بتنی است که برای ساخت آن از اسکلت فلزی و بتن سبک که دارای وزنی به مراتب کمتر از بتن معمولی است، ساخته می شود. برای ساخت این ویلای پیش‌ساخته بتن‌ریزی را به صورت یکپارچه درون قالبی که اسکلت فلزی درون آن قرار دارد، در درون کارگاه یا کاخانه انجام می‌دهند و پس از سفت شدن بتن، آن را برای حمل به محل سازه آماده می کنند. تمامی مراحل ساخت ویلای پیش‌ساخته بتنی در داخل کارگاه یا کارخانه انجام می‌شود و این باعث می‌گردد تا خطا در عملیات بتن‌ریزی به حداقل برسد.

ویلای پیش ساخته کانکسی

خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل

ویلای پیش ساخته کانکسی یک اصطلاح رایج اما غیردقیق است که در واقع به معنی سازه پیش ساخته برای ویلا است. این واژه به صورت کلی به معنی ویلایی است که با کانکس ساخته می شود و خود کانکس یک سازه پیش ساخته می باشد که از مصالح مختلفی که در بالا گفته شد ساخته می شود.

انواع ویلای پیش ساخته بر اساس تعداد طبقات

شما می‌توانید در هنگام سفارش و خرید ویلای پیش‌ساخته، تعداد طبقات آن را نیز مشخص کنید. یکی از ویژگی‌های مهم انواع ویلای پیش ساخته این است که می‌توان به صورت همکف و دوبلکس آن را سفارش داد که در ادامه در رابطه با این ویلاها بیشتر آشنا می‌شویم.

ویلای پیش ساخته همکف

ویلای پیش ساخته همکف که به ویلای پیش‌ساخته فلت (Flat) نیز معروف است، تنها یک طبقه و یک سقف دارد. این نوع ویلای پیش‌ساخته در بسیاری از موارد کاربرد دارد و در انواع مختلفی تولید می‌شود. ویلای پیش‌ساخته همکف هم در محل کارخانه و هم در محل سازه قابل ساخت است که بنا به انتخاب کارفرما انجام می‌پذیرد.

ویلای پیش ساخته دوبلکس

ویلا پیش ساخته مدرن

یکی از انتخاب‌های شما در بین انواع ویلای پیش ساخته ویلای پیش ساخته دوبلکس است که برای کاربری‌های مسکونی و اداری تولید می‌شود. هزینه ساخت این ویلای پیش‌ساخته نسبت به نوع همکف به دلیل مقاوم‌‎سازی ستون‌ها و اسکلت‌بندی‌ها برای تحمل بار طبقه طبقه دوم، بیشتر است. ویلای پیش‌ساخته دوبلکس، قابلیت اجرا در ابعاد و اندازه‌های مختلفی را داراست و پیچیدگی طراحی و اجرای زیادی دارد.

این سازه برعکس ویلای پیش‌ساخته همکف قابل جابه‌جایی نیست و اگر جابه‌جا کردن ویلای پیش‌ساخته دوبلکس یکی از محدودیت ها، دغدغه ها و نگرانی های شما در خرید آن است، می توانید به سراغ خرید ویلای پیش‌ساخته همکف بروید.

انواع ویلای پیش ساخته بر اساس کاربرد

انواع ویلای پیش ساخته کاربردهای مختلفی را برای شما فراهم می‌کنند و بسته به ویژگی‌های هر کدام از انواع سازه و متریال استفاده شده، در مکان‌ها و کاربری‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بخش در مورد انواع ویلاهای پیش‌ساخته بر اساس کاربرد توضیحات مفصلی را خواهیم داد.

ویلای پیش ساخته شخصی

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی، بسیاری از افراد در ساخت ویلای شخصی به مشکل برمی‌خورند. شما می‌توانید برای حل این مشکل به ساخت ویلاهای پیش‌ساخته شخصی روی بیاورید. شما می توانید انواع طرح‌ها و مدل‌های دلخواه خود را در ویلای پیش‌ساخته پیاده‌سازی کنید و اتاق‌ها و بخش‌های مختلف یک خانه را در ویلای پیش‌ساخته طراحی نمائید.

ویلای پیش ساخته اجاره ای

یکی دیگر از کاربردهای انواع ویلای پیش ساخته تولید و اجاره این ویلا برای مدت زمان مشخصی است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد ممکن است برای مدتی در یک شهر یا استان سکونت گزینند و نیاز به جایی برای ماندن داشته باشند، شما می‌توانید با طراحی یک ویلای پیش‌ساخته لوکس، آن را به این افراد اجاره دهید. یکی از مزایای این نوع ویلاها این است که می توانید بسیاری از ویلاهای پیش‌ساخته را جابه‌جا کنید و با اجاره آن‌ها کسب درآمد بیشتری کنید.

ویلای پیش ساخته استخر دار

ویلا پیش ساخته استخردار

در ساخت این ویلاها علاوه بر استفاده از سازه های پیش ساخته برای ساختمان اصلی، می توان از استخرهای آماده توکار یا روکار نیز استفاده نمود تا ویلا به استخر نیز مجهر شود. این استخر ها معمولا به صورت مجزا از سازه اصلی ساختمان در محل نصب و راه اندازی می شوند و این بدین معنی است که می توان از آنها برای سازه های غیرپیش ساخته نیز نیز استفاده نمود.

ویلای پیش ساخته باغی

یکی دیگر از کاربردهای انواع ویلای پیش ساخته استفاده در باغ و ملک‌های ییلاقی است. بسیاری از افراد دوست دارند که در زمین ییلاقی خود یک ملک یا منزل داشته باشند و در مواقعی از سال به آنجا بروند یا حتی در آنجا زندگی کنند. شما می‌توانید با سفارش ویلای پیش‌ساخته باغی، در هزینه ساخت ویلا در باغ و ملک ییلاقی خود صرفه‌جوئی نمائید.

نکات مهم در انتخاب ویلای پیش ساخته

برای اینکه ویلای پیش‌ساخته در حد مطلوبی ساخته شود، لازم است تا به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در این بخش به برخی از مهم‌ترین این نکات می‌پردازیم.

انتخاب نوع ویلای پیش ساخته

این انتخاب می تواند بر اساس نوع منطقه، موقعیت جغرافیایی، کاربری، میزان استفاده، میزان دسترسی ماشین آلات به محل سازه و… صورت پذیرد.

انتخاب مصالح و ساخت ویلای پیش ساخته

مصالحی که برای ساخت ویلای پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرند باید جنس، کیفیت و متریال مناسبی داشته باشند تا مقاومت، استحکام نهایی سازه و نمای ظاهری آن حد مطلوبی داشته باشند. انتخاب بهترین مصالح براساس اقلیم منطقه باید صورت پذیرد تا بهترین عملکرد را در طول زمان برای بهره بردار داشته باشد.

هزینه ویلای پیش ساخته

قیمت ویلای پیش‌ساخته به فاکتورهای مختلفی از جمله مصالح به کار رفته در کارخانه، متراژ خانه، میزان پیش‌ساختگی آن در کارخانه، میزان جابه‌جایی و حمل و نقل مصالح و غیره بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن در نظر گرفت و تغییر در هر کدام از عوامل ذکر شده می‌تواند باعث افزایش یا کاهش هزینه نهایی سازه شود.

در حالت کلی به توجه به ویژگی‌های این سازه و امکاناتی که برای شما فراهم می‌آورد، نسبت به خانه‌های معمولی و سنتی، عمدتا قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای را به شما ارائه می‌دهد. توصیه می‌کنیم برای در اختیار داشتن کیفیت و عمر بالا، ویلای پیش‌ساخته از نوع ساندویچ پانل ماموت را انتخاب نمایید. با توجه به استفاده از متریال باکیفیت و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه، خرید این سازه می‌تواند تا حد مطلوبی از هزینه‌های شما را کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *