زمین های کوهستانی

زمین های کوهستانی


آموزش ساخت ویلا

ما در این آموزش در تلاش بودیم با استفاده از کلمات عمومی به جای کلمات تخصصی و به زبان کاملا ساده آموزش ساخت ویلا بتنی و فلزی و پیش ساخته را برای کاربران سطح حرفه ای، سطح متوسط و سطح ساده به نمایش بگذاریم، این آموزش برای اولین بار در ایران توسط مهندس امیری ارائه شده است در نظر داشته باشید مسئولیت های مهندسی و فرایند کار مهندس ها ارائه نشده هست فرایند از ۰ تا ۱۰۰ آموزش طراحی و ساخت و ساز را توضیح دادیم.

آموزش ساخت ویلا
آموزش ساخت ویلا

نکته: هماهنگی با مهندس ناظر، طراح، مجری به علت محدودیت ها و دردسرها توضیح نخواهیم داد پس بهتر هست برنامه زمانبندی رو خود کارفرما با مهندس هماهنگ گردد.

مقدمه: شما در این آموزش ساخت ویلا نوع شناخت انواع زمین، انواع ساخت و ساز، انواع اسکلت سازه ویلایی، انواع محوطه سازی و… را یاد خواهید گرفت.

مراحل ساخت ویلا

آموزش انواع زمین برای ساخت ویلا

  • زمین ساحلی ( ساخت و ساز در این زمین ها بستگی به زمین و داخل بافت شهری و یا روستایی باشد و حد فاصل استاندارد لب ساحل تا ملک مورد نظر مهم می‌باشد هزینه ساخت و ساز در این نوع زمین نسبت به ساخت و سازهای عادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه اجرای بالاتری دارند. )
زمین ساحلی
زمین ساحلی
  • زمین های جنگلی ( معمولا ساخت و ساز در این زمین ها غیر قانونی می‌باشد، و ولی امروزه شاهد ساخت و ساز در نزدیک روستا و شهر هستیم هزینه بالایی نسبت به ساخت و ساز های عادی دارد)
زمین های جنگلی
زمین های جنگلی
  • زمین های کشاورزی ( در حال حاضر پر فروش ترین زمین برای ساخت و ساز ویلایی و… ولی کاملا غیرقانونی و هر آن می‌توانند ارگان مربوطه اقدام به تخریب کنند)
زمین های کشاورزی
زمین های کشاورزی
  • زمین های کوهستانی ( معمولا جواز ساخت ندارند الی نزدیک روستا و شهر جواز دارند هزینه ساخت و ساز بالایی دارند به علت حجم مسافت و امکانات کم در اینطور مناطق )
زمین های کوهستانی
زمین های کوهستانی
  • زمین های شیبدار ( به درصد شیب مجاز ساخت و ساز در حین خرید به این زمین دقت کنید هزینه خیلی سنگینی برای ساخت و ساز دارد)
زمین های شیبدار
زمین های شیبدار
  • زمین های بافت روستایی و شهری ( بهترین زمین برای ساخت و ساز میباشد این نوع ساخت و ساز ویلایی کاملا قانونی میباشد )
زمین های بافت روستایی و شهری
زمین های بافت روستایی و شهری

هزینه ساخت و ساز توسط کارفرما ۳۰ درصد بالاتر و مدت زمان اجرای آن ۷۰ درصد افزایش میبابد بهتر است با یک متخصص حرفه ای وارد فاز طراحی و اجرایی شوید و تیم ما میتواند در کنار شما باشد.

آموزش نکات مهم قبل از خرید زمین :

  1. حدالامکان سعی کنید زمین کشاورزی چهار میخ برای ساخت و ساز نخرید.
  2. استعلامات قانونی و حقوقی زمین بررسی گردد که سند مادر زمین به عنوان ضامن نزد بانک یا سایر ارگانها نباشد .
  3. زمین های نزدیک به بافت از طریق جهاد، دهیاری، بنیاد مسکن جهت ساخت و ساز قبل از خرید زمین سوال بپرسید که آیا میتونید در این زمین ساخت و ساز داشته باشیم یا نه .
  4. مالیات زمین را چک کنید و غیره…

شما میتوانید جهت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید زمین و یا فرایند اخذ جواز ساخت ویلا با ما در تماس باشید.

مرحله دوم:

آموزش اخذ جواز ساخت ویلا

بعد از تهیه زمین در زمین های شهری شما میتوانید با مراجعه به شهرداری تشکیل پرونده داده و از طریق ارگان های مربوطه به جواز ساخت ویلا اقدام کنید.

هزینه اخذ جواز ساخت کاملا متفاوت هست هر شهر، روستا نسبتا عدد های مختلفی دارند، برای یافت های روستایی هزینه دیوار کشی، بنا، هر کدام جداگانه هست اینم قابل بررسی و مذاکره بیشتر هست فقط در این امور مواظب افراد سودجو باشید.

اخذ جواز ساخت ویلا
اخذ جواز ساخت ویلا

در زمین های روستایی معمولا با هماهنگی بخشدار، بنیاد مسکن، جهاد، دهیاری میتوانید اقدام به ساخت کنید.

در زمین های کشاورزی کاملا ساخت و ساز غیر قانونی می‌باشد فقط به گلخانه، پرورش و سایر… محدود متراژ بنا و رعایت ارتفاع دیوار و ایجاد کسب و کار به شما متراژ کوچک ساخت و ساز میدهند، در غیر اینصورت بنا، استخر، محوطه سازی، کنید در صورت گزارش و بازدید میدانی تخریب خواهد گردید.

(درباره جواز ساخت حرف و حدیث بیشتر است، چون هزاران ویلای غیرمجاز ساخته شده است قابل بحث هستند و البته ناگفته نماند چندین سال است دولت شدیدا سرعت تخریب رو بالا برده است)

جواز ساخت ساحلی ، کوهستانی ، جنگلی طبق موارد بالا می‌باشد، شهری شهرداری، روستایی دهیاری و بخشداری و جهاد امکانپذیر هست و نیستش توسط ارگان آن منطقه میباشد.

هرگونه سوالی دارید میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با تیم ما در تماس باشید.

آموزش انتخاب شرکت یا پیمانکار برای ساخت و ساز ویلا

در زمین های شهری و روستایی اقدام به جواز ساخت کنید برای شما مهندس طراح و ناظر توسط شهرداری و ارگان های مربوطه معرفی میگردد و مهندس مجری هم میتوانید برای پروژه خود انتخاب کنید با این روش میتوانید به آسانی ویلای خود را بسازید در غیر اینصورت معمولا کارفرمایان سراغ کسانی میروند که به صورت تخصصی و فوق تخصصی مثل برند ویلا تو بساز کار طراحی و ساخت میکنند.

در این امور باید هوشیار بود که با هر شخصی و پیمانکاری و دفتر بی تجربه وارد کار نشوید میتوانند به شما ضررهای خیلی زیادی اعم از تخریب ( کنترل تخریب رو باید بلد باشند) کنترل هزینه های جانبی و اصلی، تسلط کامل به مناطق مختلف ویلا سازی و شناخت انواع ساخت و ساز ها و معمولا برای ارزان تر تموم شدن ساخت و ساز دست به متریال درجه سه و چهار و کیفیت ساخت رو به شدت پایین میارن تا سود بیشتری ببرند با شخص یا شرکتی وارد کار شوید که از ۰ تا ۱۰۰ کار ساخت ویلا را بداند ما برند ویلا تو بساز را پیشنهاد میکنیم.

ویلا تو بساز
ویلا تو بساز

مرحله سوم

آموزش نحوه طراحی ویلا و ترسیم نقشه های معماری

شناخت انواع سبک طراحی ویلا

  1. طراحی ویلا مختص املاکی ها و سازنده ها ( پر از زرق و برق )
  2. طراحی ویلا مدرن ( مینمال ساده اما زیبا پر از روح )
  3. طراحی ویلا کلاسیک ( شلوغ بعد از یه مدتی از این ویلا خسته خواهید شد بناهای کلاسیک ور از زرق و برق مجسمه سنگ و پتینه گچبری هست اولش جذاب هست ولی بعد از مدتی خسته کننده میشه براتون هزینه بسیار سنگینی داره)
  4. طراحی ویلا سنتی ( نسبت به اقلیم و بوم فرهنگ آن منطقه طراحی صورت میگردد و خیلی هم پر طرفدار هست )
  5. طراحی ویلا سبک اروپایی ( خاص و لوکس )
  6. طراحی ویلا به سبک روستایی ( ساده )

 

 

طراحی ویلا
طراحی ویلا

طراحی ویلا ایرانی ( کاش این روزها زودتر بگذره تا نبینم که این آثار فرهیخته از بین میرود، آموزش، آموزش، آموزش، و دستور کار شهرداری و سازمان های مربوط الزام برای اجرای اصیل معماری ایرانی با متریال های نوین ساختمان سازی، نیاز مالی و عدم نظارت باعث میشود بیشتر طراحان اقدام به خواسته کارفرما بکنند.

اگر سوالی دارید میتونید از طریق پل های ارتباطی با ما در تماس باشید.انتخاب مشاور پروژه: شما میتوانید به یک متخصص حرفه ای حق مشاوره بدهید از اول پروژه تا آخر پروژه نزد شما به عنوان مشاور حضور داشته باشد.

  • انتخاب ناظر: شما میتوانید با یک ناظر خبره صحبت کنید بعد از تایید طرفین نظارت پروژه برعهده مهندس ناظر باشد.
  • انتخاب مجری: شما میتوانید با یک متخصص حرفه ای صحبت کنید صفر تا صد پروژه شمارو اجرا کرده و به شما تحویل دهد.
  • هزینه های مشاوره بستگی به دانش متخصص دارد میتواند پروژه ای از ۱۰ میلیون تومان به سمت بالا باشد.
  • هزینه مهندس ناظر ۷ درصد از هزینه های کل پروژه میباشد و این عدد توافقی میباشد.
  • هزینه مهندس مجری ۸ درصد از هزینه های کل پروژه میباشد و باز این عدد قابل توافق هست.
  • نکته خیلی مهم: دفتر یا شخصی را انتخاب کنید از طراحی تا اجرای پروژه توسط آن تیم باشد.

آموزش انواع قرارداد:

قرارداد پیمانکاری: قرارداد پیمانکاری نسبت به مفاد قرارداد و قیمت قرارداد پیمانکار موظف هست با مبالغ طی شده در مدت زمان مشخص شده در قرارداد فی مابین کارفرما و پیمانکار پروژه رو به کارفرما تحویل دهد معمولا اینطور قراردادها نسبت به وضعیت مملکت تورم و تعدیل نوع قراردادها متغییر میباشد معمولا کلید تحویل پروژه رو به کارفرما تحویل میدهند ولی برخی از مواقع پیمان مدیریت قرارداد می بندند.

<yoastmark class=

قرارداد پیمان مدیریت: قراردادیست که بعد از توافقات مفاد قرارداد توسط پیمانکار پروژه کار به شما تحویل میگردد در این نوع روش قرارداد کار به صورت درصدی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد توافق میگردد کارفرما نسبت به پیشرفت کار برای پیمانکار پول واریز میکند ناگفته نماند کارفرما موظف هست اول پروژه مبلغ تنخواه گردان را به پیمانکار جهت اجرای راه اندازی کارگاه واریز و مابقی هزینه طبق ساختار شکست تعریف شده به پیمانکار واریز کند.

نکته خیلی مهم: کارفرما بهتر است قبل از هرگونه واریزی برای پیمانکار سفته و چک به عنوان ضمانت دریافت کند و پیمانکار بهتر است آن را ضمیمه قرارداد و کپی برابر اصل آن را نزد خود نگه دارد و در حین نوشتاری سفته و چک به عنوان ضمانت بابت قرارداد فلان… به کارفرما واگذار گردد و کارفرما موظف هست بعد از اتمام پروژه مدارک ضمانت پیمانکار را به ایشان تحویل دهد.

آموزش راه اندازی کارگاه جهت ساخت و ساز ویلا

تامین اسکان کارگران ( ملک اجاره ای یا کانکس )

اگر با پیمانکار یا شرکتی قرارداد بستید تامین و تجهیز کارگاه بر عهده وی به هزینه کارفرما میباشد ولی تامین اب برق گاز برعهده کارفرما میباشد در نزدیک ترین محل ممکن بهتر است یک ملک به مدت اجرای پروژه اجاره کنید و یا کانکس های بزرگ اجاره یا خرید کنید، اگر تمایل به این کارها ندارید بهتر است از نیروی بومی اون منطقه جهت اجرای پروژه استفاده کنید ولی اما در خیلی از مواقع در بیشتر روستا ها و شهرهای کوچک نیروی های متخصص آن کار کم بوده یا حرفه ای نبود در این مواقع بستگی به نظر پیمانکار ملکی را اجاره یا کانکس تهیه میکنید کانکس باید حمام و دستشویی هم داشته باشد از نظر من تا حدالمکان نیروی بومی با نظارت خودتان بهتر هست در صورت الزام ملکی را اجاره کنید بهتر است و در ضمن تامین گرمایش کانکس و آب گرم حمام الزامی هست.

کارگاه ساخت ویلا

نکته تجربی: در یک پروژه یک ساختمانی رو اجاره کردیم، همزمان در پروژه ۳ تیم متفاوت در حال اجرای پروژه بودند همه این ها نمیتونستند پیش هم در یک منزل باشند این تیم میگفت من اونجا راحت نیستم این تیم میگفت من با اونا حال نمیکنم مجبور بودیم یک منزل دیگه هم اجاره کنیم سرعت کار مهم بود پس اگر میخواهید کار سریع پیش بره به این طور نکته ها دقت کنید.

آموزش اجرای دیوار باغ

معمولا ۹۹درصد باغ ها دیوار غیرمجاز اجرا کردند که پر از ایراد کاملا غیر اصولی اجرا شده است بنا به نظر مهندس حتما باید دوباره دیوار چینی طبق آئین نامه اجرا گردد اگر کارفرما مخالفت کند شما در صورت جلسه اول اینارو بنویسید و امضاء طرفین و تاریخ دقیق داخلش باشد.

دیوار باغ
دیوار باغ

ساخت اتاقک نگهبانی یا کارگران

بهتر است یک فضایی را در نزدیک درب ورودی جهت کنترل ورود و خروج و کنترل و بررسی نیروی ها و سایر… نزدیک درب کانکس کوچک بهتر است و یا هم ساخت اتاقک کوچک با بلوک با پوشش سقف با ایرانیت و ورق های فلزی داخل تمامی سوراخ هارو با گچ پر کنید و کف زمین رو بتن نظافت بریزید سیم کشی کنید بعدش گرامایش و سرمایش رو فراهم کنید و بعدش ورق پلی رول جهت کنترل عایق کف زمین بچینید و فرش پهن کنید و به نگهبان و یا اتاقک کارگران واگذار گردد.

ساخت اتاقک نگهبانی یا کارگران
ساخت اتاقک نگهبانی یا کارگران

بیمه کارگاه

این بحث نکات حقوقی بیشتری دارد به دلیل اینکه قوانین و حقوق بیشتر مواقع شرکت ها تغییر میدن بهتر است با یکی از شرکت های بیمه وارد مذاکره بشید در این امور اصلا قناعت نکنید چندین نفر را با اسم و بی نام بیمه کنید و ده ها آِیتم دیگر… این موارد خیلی خاص و مهم میباشد بهتر است پیمانکار هم شخصا چندین نفر را با نام و بی نام بیمه کند.

دوربین مدار بسته برای کارگاه

کارفرما یا پیمانکار بهتر است یکیشون اقدام به نصب دوربین مدار بسته بکند بهتر است چهار طرف گوشه زمین از دوربین های دید در شب استفاده کند و وسط زمین از هر طرف ۱ عدد باشد کافیه.

بهتر است در حین اجرای ساختمان در هر طبقه دوربین مستقر کند.

بهتر است یک دوربین ۳۶۰ درجه بالای اتاقک نگهبانی نصب کند و سیستم صوتی داشته باشد جهت حرف زدن با نیروها از مسیر دور.

بهتر از کارفرما و پیمانکار برنامه کنترل از راه دور رو نصب کنند و روزهایی که سر پروژه نیستند نظارت کامل بر روند پروژه را داشته باشند.

بهتر است از آژیر های پر سر و صدا در نزدیک درب ورودی نصب گردد نگهبان در صورت الزام اهرم رو بفشارد و سر و صدای ایجاد شده باعث میشه دزد رو فراری بده.

آموزش ایمنی ساختمان در کارگاه

به علت اینکه پروژه کوچک هست ۹۹ درصد اجرای ایمنی ۰ هست ۱ درصد هم ایمنی رو خیلی حساس باشند تا حدودی رعایت میکنند نیروها مجاب به این کار نیستند اما پروژه های بزرگ با جریمه روبه رو میشوند.

کلاه ایمنی، عینک مخصوص، دستکش، لباس کار ایمنی، کفش ایمنی، ماسک و لباس کار در ارتفاع با داربست و غیره… الزامی میباشد.

نوار مخصوص زرد رنگ برای قسمت هایی که حفاری صورت گرفته چه ۵۰ سانت چه ۱۰ متر الزام هست دور تا دور یا نوار زرد رنگ تا ارتفاع یک متر بپوشانید.

زمانی که لوله ای رو در زمین میخوابید بهتر است ماسه نرم بعدش آجر دوباره ماسه نرم دوباره خاک بعد لوله بعدش خاک بعدش نوار زرد بزارید بعد خاک بهتر است دولایه نوار زرد هر ۲۰ سانت بزارید بهتر است بعدا در جین اجرا کسی اسیبی به لوله شما نزند.

تامین نور کامل بر پروژه در شب ها جهت کنترل پروژه و جهت دید کافی نگهبان و نیروهای مستفر در آنجا.

آموزش انواع نکات خرید در پروژه

قبل از اجرای پروژه نزدیک ترین سوپرمارکت، رستوران ها و فروشنده های مصالح ساختمانی بررسی گردد و استعلام قیمت صورت گیرد گاها خرید از این مجموعه ها برای شما به صرفه تر خواهد بود بابت کرایه ها ما بیشتر مواقع با ماشین خودمون بیشتر خرید هارو میکنیم و سر پروژه میبریم البته برخی از آیتم هارو که در ماشین جا میشن.

آموزش اجرای فونداسیون ویلا

خاکبرداری ویلا جهت اجرای فونداسیون طبق نقشه فونداسیون بهتر است با یک مهندس نقشه بردار صحبت کنید تا برای شما نقشه فونداسیون روی زمین نقطه گذاری و گچ ریزی کند تا خطوط خاکبرداری مشخص گردد.

نقشه برداری فونداسیون
نقشه برداری فونداسیون

بعد بهتر است از مینی بیل های مکانیکی یا بیل های متوسط جهت کندن فونداسیون اقدام کند.

خطوط پی کنی
خطوط پی کنی

از نیروی انسانی استفاده نکنید برای کندن این زمین بین ۵ تا ۱۰ روز زمان میبرد البته بستگی به سفتی زمین دارد.

پی کنی دستی
پی کنی دستی

بیل در عرض چند ساعت بین یک تا ۳ ساعت برای شما کنده کاری رو انجام میدهد و بهتر است همزمان ماشین حمل خاک کمپرسی در سر زمین حضور داشته باشد تا خاک هارو حمل کند.

بعد از اتمام کار یک کارگر برای نظافت کاری و مرتب کردن دیواره ها و زمین گود کار میکند معمولا بین ۱ تا ۶ ساعت زمان میبرد.

فونداسیون آماده آرماتور بندی
فونداسیون آماده آرماتور بندی

بهتر است مهندس فردای آن روز از طریق تراز لیزری یا شیلنگ تراز ارتفاع و طول و عرض گود را چک کند.

بعد استاد کار شروع به بتن نظافت ۵ تا ۱۰ سانت اقدام به مرتب کردن گود میکند.

بتن نظافت فونداسیون
بتن نظافت فونداسیون

ارتفاع عمق خاک توسط مهندس سازه برای شما ارسال شده است.

آرماتور بند شروع میکند برای بافت آرماتور بندی

آرماتوربندی فونداسیون
آرماتوربندی فونداسیون

قبل از بتن ریزی بهتر است از نایلون مشکی فونداسیون دیواره های خاکی رو پوشش بدیم.

آرماتوربندی پی
آرماتوربندی پی

بتن ریزی میتونیم هم دستی هم با دکل بتن ریزی صورت گیرد ولی جهت سهولت در اجرا بهتر است بتن ریزی به صورت آماده سفارش داده شود دستی دقت پایین تری دارد.

آرماتوربندی پی
آرماتوربندی پی

بعد از اتمام بتن ریزی اگر سازه اسکلت فلزی باشد الزام هست در حین اجرای کار صفحه ستون و انگر بولت ها سفت جای خود بسته شود و اصلا هیچ تکانی نخورد.

آرماتوربندی پی
آرماتوربندی پی
آرماتوربندی پی
آرماتوربندی پی

بعد از اتمام فونداسیون هم بتنی هم فلزی اجرای ستون بتنی اجرا و بعد سقف اجرا میگردد.

اسکلت فلزی
اسکلت فلزی

کندن چاه محوطه و ساختمان

بهتر است دو چاه در محل پروژه داشته باشید یکی برای آب و فاضلاب خانگی و یکی هم در حیاط برای کنترل آب باران و استخر.

 

اجرای وال پست ویلا

بهتر است سازه های بتنی و فلزی قبل از هرگونه اقداماتی اجرای وال پست طبق قوانین نظام مهندسی صورت گیرد.

اجرای رنگ آمیزی ستون های فلزی الزامیست.

آموزش <yoastmark class=

اجرای دیوار چینی ویلا

دو رج با آجر یک رج با بلوک به صورت عرضی نسبت به ارتفاع کف ساختمان بهتر است چیده شود و روی آن ایزوگام کاری گردد و بعد از آن شروع به دیوار چینی کنید.

آموزش <yoastmark class=

برقکاری داخل و نما و محوطه انجام گردد.

لوله کشی آب و گاز اجرا گردد.

( نکات بسیاری دارد اگر دونه به دونه توضیح بدم یک کتاب ۱۰۰۰ صفحه ای میشه نوشت)

گچ کاری سیاه یا همان گچ زیرین اجرا گردد

کف سازی نسبت به جزئیات نقشه اجرا گردد

بعد گچ سفید اجرا گردد

بعد کاشکاری حمام و توالت و آشپزخانه اجرا گردد.

در سقف میتوانید طرح با گچبری یا با کناف اجرا کنید .

میتوانید برای طرح های بهتر با کناف طرح های متنوعی در سقف و دیواره ها و تی وی وال خاص اجرا کنید.

بعد از اتمام تمامی موارد بهتر است رنگ کاری سقف پلاستیک و رنگ کاری دیوار روغنی یا اکریلیک اجراء گردد.

اجرای کاغذ دیواری، کابینت ها و کمد دیواری، شیرآلات، پکیچ و سایر رو هم میتونید نصب کنید.

اجرای نمای ویلایی

نمای ویلای سنگی ( هزینه بالا و زمان بر حساسیت اجرایی بالا )

نمای ویلای پلاستر سیمانی ( هزینه متوسط با رعایت اصول ها باید اجرا گردد)

نمای ویلای آجری ( قیمت بالا و حساسیت اجرایی بالا از لحاظ تراز و شوره…)

نمای ویلا چوبی و سایر… ( قیمت بالا و حساسیت اجرایی بالا شاسی کشی اصولی و دقیق و اقلیم آن منطقه مهم هست.

آموزش اجرای نمای ویلایی
آموزش اجرای نمای ویلایی

اجرای سقف شیروانی یا سقف فلت

معمولا در ویلاهای ارزان قیمت سقف طبقه اخر یا اول رو کاذب اجرا میکنند و سقف رو با سازه و ورق به اتمام میرساند کسی وجدان کاری داشته باشد عایق پلی رول پشم سنگ یا پشم شیشه اینا استفاده میکند در غیر اینصورت همینجوری اجرا میکنند .

در سقف های فلت ( همان تخت ) که پشت بام ها میبینید ساده اجرا بشه بهتر است کروم بندی نسبت به زیر بنا تعداد آبرو مشخص گردد و پوکه و ملات ریزی انجام و بعد از اتمام بهتر است ایزوگام کار کنید عمر بیشتری نسبت به عایق های نوین دارد.

آموزش اجرای سقف شیروانی یا سقف فلت
آموزش اجرای سقف شیروانی یا سقف فلت

آموزش اجرای استخر ویلایی

بهتر است تحت هیچ شرایطی سمت استخر های سنتی نروید( در گوگل سرچ کنید زلزله استخر ویدیو هارو مشاهده کنید حجم سنگینی آب نیرویی که به دیواره ها وارد میکند میتواند سازه های سنتی مثل بلوک و آجر را راحت خرد کند.

اجرای نورپردازی داخل استخر قبل از آرماتوربندی انجام میگردد.

 

آموزش اجرای استخر ویلایی
آموزش اجرای استخر ویلایی

برای اجرای استخر بهتر است بعد از کندن استخر و خاکبرداری رگلاژ استخر یک دیوار آجری ۲۰ سانتی یا بلوک توپر ۲۰ سانتی اجرا گردد و بعد از آن لوله کشی استخر انجام گردد و بعدش آرماتوربندی انجام میشه واترستاپ و عایق بندی صورت گیرد و بعد با هماهنگی مهندس چسب بتن به داخل بتن افزوده شود بعد از اتمام بتن ریزی مرتب بتن رو به مدت ۷ روز خیس نگه دارید البته از پوشال استفاده کنید بهتر هست و بعد کاشیکار عایق میکنه استخر رو بعد میره برای آب بندی و تست استخر این کار تمام شد اقدام میکنه به نصب کاشی بعد از اتمام کاشی کاری نظافت و تمام.

آموزش اجرای استخر ویلایی
آموزش اجرای استخر ویلایی
آموزش اجرای استخر ویلایی
آموزش اجرای استخر ویلایی
آموزش اجرای استخر ویلایی
آموزش اجرای استخر ویلایی

اجرای موتور خانه یک فضای ۶ متری تا ۱۲ متری الزام هست داخل زمین با دیوار آجری داشته باشید.

عایق کاری کف و دیوار الزامی اتاق موتورخانه الزامی هست.

میتوانید از پله ایستاده نردبانی و پله یک طرفه استفاده کنید.

میتوانید از سقف یک درب ۲ متر در ۱.۲۰ در بالای سقف به حال بازشو قراربدید.

پوشش سقف رو میتوانید از سقف تیرجه بلوک استفاده کنید.

آموزش استخر
آموزش استخر

نکته مهم: سعی کنید استخر رو نزدیک پکیچ یا سیستم گرمایشی دیگ قرار بدید که حد فاصل زیادی نداشته باشد.

آموزش استخر
آموزش استخر

برای اجرای محوطه سازی چی لازم داریم؟

  • آلاچیق و آتشکده
  • فضای فوتبال، بسکتبال و والیبال…
  • آبنما دیواری یا استخری یا متحرک یا ثابت
  • نورپردازی و طراحی دیوار
  • اجرای نیمکت و صندلی
  • اجرای باربیکیو و اجرای تنور
  • سرایداری
  • جکوزی و سونا
  • انباری و سایر…

آموزش ساخت ویلا: این مقاله در حال آپدیت میباشد….

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *