هزینه بازسازی خانه در سال جدید چقدر است؟ بسیاری از افراد از افزایش قیمت های ناگهانی خدمات یا مصالح ساختمانی در سال های جدید هراس دارند و می خواهند از قیمت های تقریبی آنها و همچنین هزینه های جانبی مربوط به بازسازی اطلاعاتی به دست بیاورند. بازسازی شامل اضافه کردن تجهیزات جدید مثل یک شومینه مدرن با قیمت مناسب یا خراب کردن بخش هایی از آپارتمان می شود که هر کدام هزینه های مختلفی برایتان می تراشند.

هدف بیشتر مردم از بازسازی آپارتمان ها مدرن و امروزی کردن این بناهاست. برخی فقط قصد اضافه کردن یک شومینه شیک را به خانه دارند که قاعدتاً این کار هزینه های زیادی برایشان در پی ندارد، اما برخی به فکر تغییرات اساسی هستند که قطعاً در این راه باید هزینه های زیادی بپردازند.

با اطلاع از قیمت ها و هزینه های بازسازی می توانید با آگاهی و بینش کاملی برای تهیه ابزار و تجهیزات اقدام کنید. قطعاً با شناخت ترفندهای بازسازی و قیمت ها، مدیریت امور مالی تان را در دست خواهید داشت.

خانه ای جدید بخریم یا اقدام به بازسازی کنم؟

سوالی که شاید برای بسیاری از افراد پیش بیاید، این است که در صورت نیاز به بازسازی، ملک کنونی ام را بازسازی کنم یا خانه ای جدید بخرم؟ تقریباً در تمام موارد، هزینه های مربوط به بازسازی بسیار کمتر از خرید خانه جدید محاسبه می شود.

به طور مثال شما می توانید پذیرایی خود را با کمک یک شومینه لوکس و مدرن کنید، قیمت شومینه برقی زیر تلویزیون چندان زیاد بوده و بسیار به صرفه است. در واقع شما حتی می توانید با یک سوم هزینه ها یک خانه را بازسازی کنید، در صورتی که باید برای خرید ملک جدید ۳ برابر این هزینه پرداخت شود.

مهمترین اقدامات در تخمین هزینه بازسازی خانه در سال جدید

اقدامات مهمی وجود دارد که باید قبل از تخمین هزینه بازسازی خانه در سال جدید آنها را انجام دهید. تخمین زدن هزینه ها کار ساده ای نیست و باید حتما اصولی و درست انجام شود، در غیر صورت نمی توانید برنامه درستی برای بودجه تان داشته باشید.

با یادگیری ترفندهای بازسازی به خوبی می دانید شومینه برقی یا تجهیزات زینتی و کاربردی در چه محدوده قیمتی هستند یا ابزار و مصالح ساختمانی به چه قیمتی به فروش می رسند. در ادامه برخی کارهای مهم و اقدامات لازم برای تخمین هزینه بازسازی خانه در سال جدید را می گوییم و درباره آنها توضیح می دهیم:

در نظر گرفتن هزینه های بیشتر

دستمزد کارگران، هزینه های مصالح و … همواره در حال نوسان هستند و قیمت واحد و مشخصی ندارند. گاهی حتی شهرداری برایتان جریمه ای می نویسد که به هیچ عنوان آن را پیش بینی نکرده اید. همین اتفاقات به راحتی می توانند انتظارات شما را از بین ببرند و در برنامه ریزی های تان مشکلاتی به وجود آورند؛ بنابراین اگر قصد تخمین درست هزینه ها را دارید، همیشه انتظار خسارت ها یا هزینه های غیر منتظره را داشته باشید.

به طور مثال فردی برای بازسازی یک ملک ۳۰۰ میلیون تومان را تخمین می زند. او با خیال راحت کارها را انجام می دهد، اما ناگهان به دلیل برخی تغییرات کوچک در دستمزد کارگران یا هزینه های مصالح، بودجه پرداختی او به ۳۵۰ یا حتی ۴۰۰ میلیون تومان نیز تغییر پیدا می کند. در این زمان در صورت نداشتن برنامه مناسب کلی مشکلات مالی برای وی به وجود خواهد آمد.

در نظر گرفتن جزئیات

حتی جزئی ترین تغییرات در آپارتمان ها می توانند تاثیرات فوق العاده ای روی بودجه تان بگذارند. مثلاً برخی شاید بودجه ای برای تعویض کلید و پریزها در نظر نگیرند، چون معتقدند نیاز به پرداخت بودجه زیاد برای آنها نیست.

توجه داشته باشید که در بازسازی سازه ها جزئیات زیادی وجود دارد که باید کاملا رفع شوند. شاید در نگاه اول یکی یا ۲ مورد از آنها نیاز به پرداخت بودجه زیادی نداشته باشند، اما وقتی تعدادشان بالا می رود، بودجه قابل توجه ای را نیز می طلبند؛ بنابراین حتی جزئیات را در پرداختی هایتان در نظر بگیرید.

عدم تخریب برای مرمت

گاهی اوقات برای مرمت ساختمان باید بخش کوچکی از سازه تخریب شود که گاهاً این اتفاق هزینه های زیادی برایتان در پی ندارد، اما گاهی مهندس ناظر تشخیص می دهد که خانه کلنگی است و باید تمام بخش های آن مرمت شود. اگر از همان ابتدا نوع تخریب را در نظر نگیرید، شاید در آینده نیاز به پرداخت بودجه زیادی برای مرمت پیدا کنید.

برخی افراد تصمیم به مرمت یکی از بخش های خانه یا ملک اداری شان را می گیرند و تمام کارها را انجام می دهند، اما ناگهان مهندس ناظر تشخیص می دهد که این ملک به دلیل کلنگی بودن باید بخش های مختلفش تعمیر شود.

در اینجا مالکین ساختمان فقط هزینه های مربوط به بازسازی یک بخش را در نظر گرفته اند که با تشخیص مهندس ناظر تمام برنامه ریزی هایشان از بین می رود. اگر نمی خواهید که این اتفاق برای شما بیفتد، حتما از قبل با توجه به نوع ساختمان، میزان و نوع مرمت را تشخیص دهید.

در ادامه توضیحاتی درباره نوع هر مرمت و هزینه های مربوط به آن را برای شما شرح می دهیم.

نوع مرمت حداقلی

میزان بودجه مورد نیاز برای مرمت حداقلی حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.

این مرمت شامل: نقاشی ساختمان، تعویض شیرآلات، تعویض کلید و پریزها، تعویض برچسب های کابینت ها

نوع مرمت متوسط

میزان بودجه مورد نیاز برای مرمت متوسط ۳۰۰ – ۳۳۰ تومان است.

این مرمت شامل: ترمیم گچ کاری، تعمیر کابینت ها، کف سازی، انجام کلیه امور برقی، سرامیک کاری، کاغذ دیواری، نقاشی، امور نورپردازی به صورت درجه ۲

نوع مرمت کامل

میزان بودجه مورد نیاز برای مرمت کامل ۵۰۰ میلیون تومان است.

این مرمت شامل: اجرای کناف، ترمیم گچ کاری، امور دکوراتیو، تعمیر شیرآلات، تعویض کابینت ها، نقاشی، کاغذ دیواری، تغییرات دکوراسیون آشپزخانه، کرهای برقی، نورپردازی، سرامیک کاری و کاشی کاری.

هزینه این مرمت ها با تغییر قیمت مصالح تغییر خواهد کرد و این هزینه های به صورت تقریبی برای خانه هایی با متراژ ۸۰ تا ۱۰۰ متر می باشد.

متراژ خانه

یکی از مهمترین فاکتورها در بررسی هزینه بازسازی خانه در سال جدید در نظر گرفتن متراژ خانه است. هر چه متراژ خانه بزرگتر باشد، باید هزینه های بیشتری نیز بپردازید تا تمام بخش های آن مرمت شود. اکنون در ادامه هزینه های تقریبی برای خانه هایی با متراژ بالای ۱۰۰ متر را می گوییم:

برای خانه های ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر

بودجه تعمیرات حداقلی ۲۰۰ میلیون تومان

بودجه تعمیرات متوسط ۳۷۰ میلیون تومان

بودجه تعمیرات کامل ۵۹۰ میلیون تومان

برای خانه های ۱۲۰ تا ۱۴۰ متر

بودجه تعمیرات حداقلی ۲۳۰ میلیون تومان

بودجه تعمیرات متوسط ۴۵۰ میلیون تومان

بودجه تعمیرات کامل ۷۰۰ میلیون تومان

برای بررسی قیمت خانه هایی با متراژ بزرگتر کافیست با کارشناس های حرفه ای فعال در زمینه ساخت و ساز خانه ها صحبت کنید. آنها با توجه به تجربه و مهارتی که دارند، به سادگی با آگاهی از متراژ خانه و همچنین انتظاراتتان میزان بودجه مورد نیاز را خواهند گفت.

در پایان…

با اطلاع از هزینه بازسازی خانه به سادگی می توانید یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید تا با استفاده از آن اقدام به تعمیرات بخش های آسیب دیده آپارتمان و اضافه کردن بخش های مختلف به خانه خود کنید. پیشنهاد می دهیم در ابتدا به طور کامل برآورد قیمت هر یک از تجهیزات و مصالح را انجام دهید تا در آینده در پرداخت صورت حساب ها دچار مشکل نشوید.

متاسفانه بیشتر افراد این کار را انجام نمی دهند و بعد از آغاز بازسازی کامل ساختمان متوجه هزینه های زیاد آن می شوند. قطعا آگاهی از هزینه بازسازی خانه در سال جدید به طور کامل امکان پذیر نیست؛ چون همواره اتفاقات غیر منتظره ای در کمین نشسته اند تا منجر به صرف بودجه زیاد شوند؛ بنابراین همواره مبلغی بیشتر از بودجه برنامه ریزی شده در نظر بگیرید تا حتی در صورت بروز مشکلات جدید و نیاز به پرداخت مبالغ بیشتر، دچار مشکل نشوید و به راحتی مشکلات را پشت سر بگذارید.

توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و ویلاتوبساز در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *