یک متر کابینت شامل چیست؟ این سوال وقتی که قصد خرید کابینت برای آشپزخانه خود را دارید، اهمیت زیادی پیدا می کند، چون به شما در محاسبه قیمت ها کمک خواهد کرد.

در واقع قیمت کابینت ام دی اف در مشهد و سایر شهرهای ایران در اغلب موارد به صورت متری تعیین می شود. یک متر کابینت شامل متریال کابینت، یراق آلات، پیچ و مهره و سایر موارد است. همچنین عمق و ارتفاع کار نیز در قیمت نهایی اثرگذار است.

نحوه قیمت گذاری کابینت ها

وقتی برای تهیه کابینت به بازار می روید، کابینت سازها قیمت های مختلفی را در اختیارتان می گذارند؛ اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که معیار قیمت های آنها چیست؟ در واقع این افراد به صورت متراژی، درصدی از هزینه ها و دستمزد، قیمت ها را تعیین می کنند.

شما باید برای انتخاب متریال و ابزار استفاده شده در آشپزخانه دقت و تمرکز کافی بگذارید، چون آشپزخانه حکم قلب خانه را دارد. در واقع نه تنها خرید کابینت های مناسب با قیمت مقطوع اهمیت دارد، بلکه شما باید درباره نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف و سایر این محصولات اطلاعاتی داشته باشید تا آشپزخانه تان شیکتر شود.

فراموش نکنید که متداولترین روش قیمت دهی، متراژی است که در آن متخصص با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف در ازای هر متر مربع قیمتی را به مشتری می گوید و سپس در صورت موافقت کار خود را آغاز می کند.

ابعاد استاندارد کابینت ها

کابینت به عنوان یکی از کاربردی ترین وسایل آشپزخانه شناخته می شود که از قضا قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر لوازم مطبخ دارد؛ به همین دلیل اگر بتوانید قیمت هر متر آن را تخمین بزنید، دیگر در دام سودجویان بازار نمی افتید و محصول را با قیمتی مقطوع خریداری خواهید کرد.

برای اینکه فرآیند قیمت گذاری به روش متراژی را به درستی متوجه شوید، باید با ابعاد استاندارد کابینت ها آشنا شوید. در واقع این وسایل و اجزای آن هر کدام ابعاد استاندارد و مشخصی دارند که در ادامه آنها را لیست می کنیم:

مدل های زمینی

  • ارتفاع: ۹۰ سانتی متر
  • عمق: ۶۰ سانتی متر
  • طول: ۱۰۰ سانتی متر

مدل های دیواری

  • اتفاع: ۷۰ سانتی متر
  • عمق: ۳۰ سانتی متر
  • طول: ۱۰۰ سانتی متر

در واقع کارشناسان و متخصصین بر اساس متراژ و جنس متریال مورد استفاده در ساخت کابینت زمینی به همراه دیواری قیمت ها را مشخص می کنند. آنها ابتدا در نظر می گیرند که در هر ۱ متر کابینت باید از چه وسایل و اجزایی استفاده کنند، سپس بر اساس آنها اقدام به بررسی کلی متراژ کرده و قیمت گذاری را انجام می دهند.

یک متر کابینت شامل چیست؟

در ادامه لیستی از اجزای استفاده شده در یک متر کابینت را می آوریم:

  • ۱ متر بدنه یا یونیت هوایی و زمینی
  • درب
  • یک متر صفحه
  • یک متر تاج
  • یک متر باند نور
  • یک متر پاخور
  • دستگیره
  • جک پمپی
  • ریل ساچمه ای
  • یراق آلات

هر چه هر یک از این اجزا از لحاظ فنی و ظاهری کیفیت بالاتری داشته باشند، قیمت آن نیز بالاتر می رود؛ مثلاً کابینت ساز برای هر متر ۵ میلیون تومان قیمت می دهد، اما در صورتی که برخی از اجزاء را باکیفیتتر سفارش دهید، شاید قیمت گذاری متفاوت شده و طرف مقابل قیمت بیشتری ارائه دهد. به عنوان مثال شما می توانید به جای یراق آلات معمولی از یراق آلات خارجی آرام بند یا به جای ام دی اف های ملامینه از ام دی اف های خام و … استفاده کنید که در این حالت قیمت متفاوت خواهد بود.

یک متر کابینت کلاسیک شامل چیست؟

در تعیین قیمت اجزای هر متر کابینت باید حتماً به نوع و مدل کابینت ها دقت کنید. مثلاً فرآیند قیمت گذاری مدل های کلاسیک نسبت به سایر مدل ها اندکی متفاوت است و باید به این موضوع توجه داشته باشید. در واقع در این مدل از طرح های ویژه ای استفاده می شود؛ این کابینت ها اجزای اضافه تری نیز دارند، از این رو قیمت های بالاتری بابت آنها تعیین خواهد شد.

لیست اجزای مهم و کاربردی در کابینت های کلاسیک را در ادامه برایتان قرار می دهیم:

  • سرستون و ستون های به کار رفته
  • تاج های برجسته

در مدل های کلاسیک به طور معمول به جای صفحه های شرکتی از صفحه های کورین، کوارتز یا انواع سنگ ها استفاده می شود. قاعدتاً قیمت این صفحه ها نسبت به مدل های شرکتی نیز بسیار بالاتر است، از این رو برای تهیه شان باید هزینه بیشتری بپردازید.

نقش بدنه در تعیین قیمت کابینت

معمولاً از سوی اتحادیه ها برای ساخت بدنه ابعاد استانداردی در اختیار کابینت سازان قرار می گیرد که ملزم هستند حتماً با همان سایزبندی اقدام به ساخت کابینت ها کنند. معمولاً مدل های زمینی دارای عمق ۵۷ سانتی متر و ارتفاع ۹۰ سانتی متر هستند. اتحادیه برای مدل های هوایی نیز عمق را ۳۰ سانتی متر و ارتفاع را نیز ۹۰ سانتی متر در نظر می گیرد.

نکته مهم در قیمت گذاری یک متر کابینت

اینکه کابینت ساز از چه متریال و موادی اقدام به ساخت کابینت می کند، قیمت را تغییر می دهد. در فرآیند قیمت گذاری ۶۰ درصد از قیمت مربوط به کابینت های زمینی و ۴۰ درصد نیز مربوط به مدل های هوایی است. شما باید به استفاده یا عدم استفاده از گاز رومیزی نیز توجه داشته باشید. در واقع در صورتی که از اجاق های قدیمی استفاده می کنید، باید قسمت مربوط به آنها کسر شود تا اجاق ها به راحتی در جای مناسب قرار بگیرند؛ همین موضوع باعث کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

به طور کلی اگر می خواهید بدانید که یک متر کابینت شامل چیست، باید در این مورد با کابینت ساز صحبت کنید تا او اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهد. مثلاً علاوه بر برخی اجزای اضافه، در برخی موارد نیاز به استفاده از اکسسوری، نورپردازی، صفحه های سنگی و … پیدا می شود که هر کدام از این موارد قیمتی جداگانه نسبت به یکدیگر دارند.

برای سفارش کابینت کجا برویم؟

معمولاً بسیاری از افراد سودجو در بازار به ازای هر متر کابینت و اجزای مختلف آن قیمت های بسیار بیشتری به مشتریان ناآگاه ارائه می دهند که به هیچ عنوان از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. برای اینکه در دام این کلاهبرداران نیفتید، در مرحله اول سعی کنید قیمت های چندین مرکز خدماتی مختلف را با یکدیگر بررسی و سپس با آگاهی کامل به سراغ بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات نصب کابینت بروید.

مراکز خدمات حرفه ای و معتبر در مرحله اول به طور کامل قیمت ها را برای مشتری تعیین می کنند و حتی یک قرارداد نیز با وی تنظیم خواهند کرد تا همه قیمت گذاری ها بر حسب متراژ مشخص باشد. این افراد در صورت اضافه شدن هزینه های دیگر این موضوع را به مشتری نیز اطلاع می دهند.

کابینت، بخشی مهم از آشپزخانه

کابینت ها اجزایی مهم در آشپزخانه ها هستند که در طرح ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. این وسایل را می توانید متناسب با نیاز و سلیقه تان در محیط آشپزخانه به کار ببرید، البته باید قیمت آن را در نظر بگیرید. با اطلاع از اینکه یک متر کابینت شامل چیست، متوجه قیمت ها و نحوه قیمت گذاری ها می شوید.

توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و ویلاتوبساز در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *